-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Projekt 30
Date: Mon, 03 Nov 2014 21:34:23 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 102
Message-ID: <m38osr$jda$1@node1.news.atman.pl>
References: <54526e64$0$12635$65785112@news.neostrada.pl>
<5452add6$0$11150$65785112@news.neostrada.pl>
<r...@4...com>
<b...@g...com>
<54579c62$0$27288$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: user-94-254-193-24.play-internet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1415046875 19882 94.254.193.24 (3 Nov 2014 20:34:35 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 3 Nov 2014 20:34:35 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:24.0) Gecko/20100101
Thunderbird/24.6.0
In-Reply-To: <54579c62$0$27288$65785112@news.neostrada.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2548539
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2014-11-03 16:16, bartosz pisze:
> Rozprawie sie teraz
Buńczuczne stwierdzenie, i - jak się okazało - bez pokrycia ;)
>
> 1. "wszyscy jezdza wolniej" - to z jednej strony cudowny przyklad myslenia
> zyczeniowego, nie majacego wiele wspolnego z rzeczywistoscia. Prawdziwe
> zdanie powinno brzmiec: "wszyscy jezdza zgodnie z zastanymi warunkami na
> drodze". Z drugiej strony "wolniejsza jazda wszystkich" (nieuzasadniona
> warunkami drogowymi) powoduje ograniczenie przepustowosci drog i w efekcie -
> powstanie lub nasilenie korkow. Czy o to chodzi?
Chodzi o to, że jadąc 30km/h przejedzie więcej samochodów (w jednostce
czasu) niż przy większych prędkościach.
> 2. "wypadki praktycznie się nie zdarzają przy tych prędkościach a jeśli już
> to bez ofiar śmiertelnych" - bzdura! Znany jest mi osobiscie wypadek w
Co bzdura? Znasz znaczenie słowa "praktycznie"?
> Warszawie, w ktorym cofajaca smieciarka w strefie zamieszkania rozjechala
> czlowieka "na smierc". Wypadki smiertelne beda sie zdarzac niezaleznie od
I to jest argument przeciw 30 i za 50? Logika leży i kwiczy.
> charakteru ograniczenia predkosci, bo to nie predkosc jest przyczyna
> wypadkow, tylko niedostosowanie sie uczestnika ruchu do warunkow panujacych
> w danej chwili na drodze. Pisalem o tym wielokrotnie i w szerokim kontekscie
> na grupie szczecinskiej.
Otóż to. Skoro kierowcy nie potrafią jeździć, należy zadbać o to, aby
skutki ich błędów były mniejsze.
> 3. "wzrasta bezpieczeństwo ruchu dla pieszych i rowerzystów" - calkowita
> nieprawda, nie tylko w kontekscie wydarzenia przywolanego w punkcie 2. Po
> prostu piesi i rowerzysci w takich strefach dostaja kreciola i ogole
> przestaja dbac o swoje bezpieczenstwo, zamieniajac sie w swiete krowy. Nie
> przyjmuja do wiadomosci, ze strefa 30 nie wlacza im zadnego trybu "god" czy
> innej niesmiertelnosci. Ciagle nie maja oni szans w starciu z tonami
> zelastwa samochodowego, ktore tak czy siak nie dadza rady zatrzymac sie w
> miejscu - chyba, ze w "strefie 0"...
Z drugiej strony strefa 30 ma również uświadomić kierowcom, że i oni nie
są świętymi krowami.
> 4. "mniejsze wydatki na infrastrukturę (sygnalizacja świetlna, znaki itp)" -
> ten argument to juz czysta masakra. Wlasnie ze Szczecina znam osobiscie
> przypadek, gdy zmiana organizacji ruchu na tzw. bezpieczniejsza (strefa 30
> oraz skrzyzowania rownorzedne w ciagu ulic Wojciechowskiego i Wiosny Ludow)
> doprowadzila do rozrostu oznakowania do postaci nigdy tam nie widzianej. A
> wlasnie zle rozwiazania komunikacyjne poznac mozna po towarzyszacych im
> tonach znakow.
Gdzie tu wina ograniczenia do 30, bo nie widzę? Jak się podyższy do 50,
to znaki znikną?
> Sztuczne ograniczenie narzucane na ruch drogowy mozna porownac do
> wychowywania dziecka pod kloszem, bez wypuszczania go z domu. Zapewne takie
Jeśli już - to do budowania placów zabaw nie w bezpośrednim sąsiedztwie
dróg.
> dziecko ma mniej szans na zrobienie sobie i inym krzywdy (co jednak nie
> wyklucza takiej ewentualnosci), ale w efekcie wychowa sie na mimotyczna
> pokrake. Na tej samej zasadzie korzysci ze sztucznie tlumionego ruchu
> drogowego sa znacznie mniejsze od wynikajacych stad strat - zarowno w sensie
> krotko- jak i dlugofalowym.
No tak, niech zginie jeden z drugim, to inni się łatwiej nauczą, cudowna
logika.
> I na koniec: przyczyna wypadkow _nie jest przekraczanie predkosci podanej na
> znakach_! Jest nia niedostosowanie uczestnikow ruchu do aktualnie panujacych
> warunkow! W tym duchu trzeba wychowywac zarowno kierowcow, jak i pieszych ,
I trzeba wbić do głów kierowców, że są obszary, gdzie nie jest tak, że
"nie widzę, więc mogę jechać 50".
> rowerzystow i wszystkich innych korzystajacych z drog. Na drodze o wiele
> bardziej wole spotkac osobe jezdzaca szybko, ale rozsadna i potrafiaca
> dostosowac sie do panujacych warunkow, niz nierozsadna mameje slepo
> podazajaca za znakami i przepisami - czego i Wam zycze.
Tak, szybko i rozsądnie. Żyj w swoim świecie dalej.
--
Liwiusz
Następne wpisy z tego wątku
- 03.11.14 21:49 Maciek
- 04.11.14 08:03 Trybun
- 04.11.14 09:18 p...@g...com
- 05.11.14 10:07 Piotr
- 05.11.14 11:00 r...@k...net
- 05.11.14 13:42 Grzegorz
- 05.11.14 15:03 Liwiusz
- 05.11.14 16:02 bartosz
- 05.11.14 16:01 bartosz
- 05.11.14 16:08 bartosz
- 05.11.14 16:27 Liwiusz
- 05.11.14 16:29 Liwiusz
- 05.11.14 16:38 bartosz
- 05.11.14 18:07 dddddddd
- 05.11.14 18:44 bartosz
Najnowsze wątki z tej grupy
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
- Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
- Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
- IZERA CD.
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Opel? Ale jaki Opel?? A może nie Opel?
- IZERA - A może jedna Tusk nie ZDOŁA tego ZAORAĆ
- Koniecznie potrzebuję kampera...
- naprawa zamka
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Lunar Rover był elektrykiem. Ważył 35 kg Zasięg 80 km Na Księżycu w 1971 r.
Najnowsze wątki
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=
- 2024-05-18 Łódź => Handlowiec - Systemy CRM <=
- 2024-05-17 ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- 2024-05-17 Białystok => DevOps Engineer Conexa First (Contractor) <=
- 2024-05-17 Warszawa => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-17 Zabrze => Junior HelpDesk <=
- 2024-05-17 Bieruń => Administrator i wdrożeniowiec Lotus Notes/Domino <=
- 2024-05-17 Warszawa => Senior Software Engineer PHP (BillPro) Contractor <=
- 2024-05-17 Warszawa => International freight forwarder <=
- 2024-05-17 Warszawa => Fullastack (Java) Developer <=