    From: Uncle Pete <4...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Projektor o średniej ogniskowej
    Date: Fri, 1 Sep 2017 19:58:56 +0200

    > Kiedy pierwszy raz zetknąłem się z takim pierścieniem, to mi szczęka
    > opadła do ziemi. Wkręca się to-to pomiędzy korpus a obiektyw, przez co
    > ten drugi znajduje się nieco dalej. Co do "nieco": takie pierścienie,
    > ale już dość profesjonalne, produkowane są jako zestawy, i można użyć
    > wszystkich naraz, albo dowolnego zestawu o długościach wg zasady
    > binarnej: 1, 2, 4
    > Wkręciłem taki pierścień, i mój obiektyw zaczął przybliżać niemal o 80%
    > bardziej, czyli subiektywnie prawie dwukrotnie.
    >
    > Oczywiście warunkiem dorobienia takiego "dystansera" jest odkręcalność
> [...]

    Ale taki pierścień bez optyki nie zmienia ogniskowej, czyli kąt widzenia
    obiektywu pozostaje taki sam. Zmienia się (zmniejsza się) tylko
    odległość ostrzenia. A odległość ostrzenia 275 cm nie wymaga żadnych
    takich zabiegów. Ewentualnym rozwiązaniem byłaby nasadka afokalna, nieco
    zmniejszająca lub zwiększająca ogniskową obiektywu, ale nigdy czegoś
    takiego do projektorów nie widziałem.

    Pomijam już to, że obiektywy w tańszych projektorach nie są wyjmowalne,
    więc między obiektyw a korpus i tak nie dałoby się niczego zamontować.

    Piotr