    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.rec.radio.amatorskie,pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Prośba o sprawdzenie schematu (przełącznik antenowy)
    Date: Thu, 27 Aug 2015 09:44:34 +0200

    Użytkownik "P03" <p...@b...invalid.org> napisał w wiadomości
    news:mrmd8q$dik$1@dont-email.me...

    > Tak naprawdę czy tylko ja widzę że jest nieprawidłowy stosunek
    > rezystorów przy bazie tranzystora T1 ?
    > Rezystor od bazy do minusa zasilania powinien być mniejszy
    > a od bazy do plusa większej wartości, bardzo rzadko stosuje
    > się identyczne wartości, a nigdy jeszcze nie widziałem takiej
    > proporcji jak na rysunku.
    > http://www.chmurka.net/r/whip.png
    > Czyli na serio upieram się przy zamianie wartości rezystorów
    > R5 i R6 !

    Nie pamiętam, czy była informacja przy jakim napięciu to pracuje.
    Jeśli np. 5V to po zamianie będziesz miał na bazie 0,9V, a na emiterze 0,2V
    i Ic=1mA.
    A bez zamiany na bazie 4V, na emiterze 3,3V i Ic=15mA.

    Bez względu na napięcie zasilania po zamianie na pewno będzie mniejszy Ic.
    Czy wtórnik lepiej będzie przenosił w.cz. przy mniejszym, czy większym Ic?
    P.G.