    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Prowadzenie Ethernetu na zewnątrz
    Date: Tue, 27 Sep 2016 16:55:17 +0200

    Atlantis pisze:

    > Pioruny raczej nigdy nie uderzały w tym miejscu - teren znajduje się
    > w zagłębieniu terenu otoczonym wzniesieniami i sporymi drzewami, więc
    > ewentualne wyładowanie raczej będzie sobie szukało łatwiejszej drogi
    > w innym miejscu.

    Z pieronami wcale nie jest tak, że muszą walnąć, by zrobić kuku.
    Instalacjom w budynkach (i nazewnątrz tak samo), czyli rozległym
    w poziomie, bardziej zagrażają wyładowania chmurowe. Czyli też
    poziome. Robi się wtedy transformator i między kończmi długiego
    kabla indukują się spore napięcia. Coś gdzieś pogrzmiało, a tu
    nie wiadomo czemu sieć przestała działać.

    Z doziemnymi miałem jedną ciekawą przygodę. Łupnęło coś zdrowo,
    aż się dom zatrząsł. Żadnych szkód, poza jednym komputerem, który
    stracił łącznośc. Scalak na karcie sieciowej miał odwalony kawał
    plastiku. Komputer podłączony był do gniazdka obok, ale długim
    przewodem zwiniętym w kłębek. No i taka fajna cewka z tego wyszła.

    --
    Jarek