    Subject: Re: Przedluzenie kabla antenowego
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Pawel <ppf9@USUN_TOpoczta.fm>
    Date: Tue, 20 Sep 2016 18:38:29 +0200

    > Jeśli kabla będzie tylko kilkanaście metrów, to nie trzeba wzmacniacza.

    Nie wiem ile jest kabla do tego pierwszego gniazdka, ale do tego
    drugiego, to mysle, ze bedzie 5-7m, moze 10, ale raczej nie wiecej.

    Skoro mowicie, ze nie bedzie trzeba, to jest mi to na reke.

    A skoro mowa o wzmacniaczu, to ten wzmacniacz jest ciekawy
    http://www.dipol.com.pl/wzmacniacz_antenowy_sygnalu_
    dvb-t_ac18_5v_B2512.htm
    Tylko ciekawe, czy te parametry sa ok i czy nadawaloby sie do tego co
    chce zrobic (w razie slabszego sygnalu).
    Poza tym, zastanawiam sie jak tam sie podlacza zasilanie? Na tych dwoch
    zdjeciach nie widac zadnego wtyku od zasilacza. Czy to mozliwe, ze
    zasilanie moze brac z samego kabla koncentrycznego?

    > Czy w instalacji masz sygnał tylko RTV czy też jest SAT?

    Z teego o wiem, to jest tam tylko sygnal RTV, ale patrzac na gniazdo, to
    wyglada na to, ze moze tez tam isc sygnal sat. Gniazdo sklada sie z
    trzech gniazdek (R, TV i SAT).

    > Możesz położyć sam kable za listwami przypodłogowymi jak radzi Piotr Gałka.
    >
    > Jeśli chcesz zrobić "ładnie", to zostaw stare gniazdko w spokoju, a obok
    > niego i w drugim pokoju zamontuj te:
    > http://www.dipol.com.pl/gniazdo_gis-f1-1-n_podtynkow
    e_do_indywidualnych_instalacji_satelitarnych_R62186.
    htm

    To gniazdo podtynkowe jest ciekawe i nad takim czyms myslalem.
    A czemu mowisz, zeby stare zostawic w spokoju, skoro tam sa 3 gniazda, a
    w tym linku jest gniazdo typu F. Jak rozumiem, to w zaleznosci ktore
    gniazdo by sie podlaczylo, to w drugim pokoju bylby tylko sygnal R, TV
    lub SAT, a nie wszystkie razem.

    > Pomieszanie z poplątaniem. :)

    Wiem, ze troche namieszalem. Jak pisalem, to dziwne mi sie wydawaly te
    Ohmy, ale nie mialem juz przed soba tej strony na ktorej to czytalem i
    ubzduralo mi sie, ze to Ohmy, a nie decybele.
    Jak znajde ta strone, to podrzuce na grupe, to sami bedziecie mogli
    zobaczyc o co mi chodzilo.

    > Czasem tak się łączy zależnie od tego co chcemy osiągnąć z takiej anteny.

    A wydawalo mi sie, ze jak sie zlaczy dwie anteny skierowane w ta sama
    strone, to beda jakies zaklocenia.

    Tak sobie glosno mysle, ze skoro polaczenie anten daloby mocniejszy
    sygnal, to ciekawe jakby majac dwa zrodla sygnalu rtv z centralki w
    klatce ei polaczyc takie cos, czy by tez to wzmacnialo.
    A moze w centralce eby sie cos zjaralo, gdyby sie odwrotnie polaczylo.