  • Data: 2018-06-30 00:59:49
    Temat: Re: Przedwojenne automaty telefoniczne
    Od: "HF5BS" <h...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Uncle Pete" <4...@g...com> napisał w wiadomości
    news:ph5me0$spn$1@node2.news.atman.pl...

    > Zaś radziecki żurnal "Radio" tez by się nie odważył, nawet za
    > pieriestrojki.

    No, ale przed "przebudową", jeszcze za komuny, gdyby Towarzysze z KPSS (*)
    kiwnęli palcem?

    (*) Ciekawi mnie - jeśli u nas się mówiło/pisało/mówi się/pisze KPZR, nie
    KPSS, to czemu analogicznie mówiło się/pisało/mówi się/pisze NKWD, nie LKSW?
    Już tłumaczę - KPZR - Komunistyczna Partia związku Radzieckiego, ale NKWD -
    Narodnoj Kommisariat Wnutriennych Dieł, zamiast też po polsku LKSW - Ludowy
    Komistariat Spraw Wewnętrznych?
    Bądź odwrotnie, jeśli NKWD, to czemu nie KPSS - Kommunisticzeskaja Partia
    Sowietskogo (czyt: Sowietskowo) Sojuza?
    Nasz Papcio Chmiel, pięknie wydymał samą PZPR, rysując jeden z pierwszych
    swoich komiksów - komuna krzywo patrzyła na komiks, jako jeden z elementów
    Zgnilizny Zachodu. W tych czasach ZSRR (Błagam, nie ZSRS!!! I tym razem nie
    chcę tłumaczyć, to się samo tłumaczy) intensywnie działakł w swoim programie
    kosmicznym. Co Papcio Chmiel zrobił? Komiks o tymże, nie pomnę czy ze znają
    trójką T+R+A'T, czy samodzielny, ale jakby to było, gdyby nasza Partia
    zaprotestowała przeciw temu komiksowi? Radzieckiego Programu Atomowego (czy
    co tam to było) nie przedstawić? Tylko samobójcy chyba... Tak więc, tu
    paluszkiem machnąć, tam paluszkiem pogrozić... i już schemacik...
    Choć oczywiście, ja to tylko sobie tak wyobrażam, cobybyłogdyby... gdyby
    trafiono na równie inteligentnego 1sekretarza, co (nie mam cytatu przed
    oczami), uznając, że TV, to rodzaj radia, to operuje głosem, więc
    niepotrzebna mu taśma filmowa... i skreśla ją z budżetu, jakoś tak. Schemat
    móglby być od jakiegoś ważnego "pierwowo sekretarja", nie puścili by? :))

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.