  • Data: 2018-07-02 07:11:37
    Temat: Re: Przedwojenne automaty telefoniczne
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 1 Jul 2018 23:51:33 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Wczoraj byłem w mieszkaniu na warszawskim MDM-ie. Pierwszy raz, wcześniej
    > nie miałem takiej okazji. Mieszkanie duże, ładnie zaprojektowane.
    > i wyposażone w... służbówkę. Taki mikroskopijny pokój tuż obok kuchni,
    > która to oddzielona jest dużym przedpokojem od części mieszkalnej.
    > Pokój z oknem, więc nie spiżarnia, ale tak mały, że poza łóźkiem niewiele
    > się w nim mieści. Przed wojną nawet w rodzinach robotniczych służąca nie
    > była czymś nadzwyczajnym. Taki pomysł na zagospodarowanie nadprodukcji
    > "dziewuch ze wsi". Ta koncepcja jak widać przetrwała wojnę i niewiele się
> [...]

    MDM czy WSM ?
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Marsza%C5%82kowska_Dzi
    elnica_Mieszkaniowa
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Warszawska_Sp%C3%B3%C5
    %82dzielnia_Mieszkaniowa

    Cos mi chodzi po glowie, ze w WSM byla spizarnia.

    http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/1,73195,3450984
    .html
    http://weekend.gazeta.pl/weekend/1,152121,18755580,a
    rchitektura-budowana-na-zoliborzu-dla-najbiedniejszy
    ch-ma-jakosc.html

    > Kiedy? Przed pierwszą wojna światową Bieszczady były mocno zaludnione.
    > Potem się zmieniło. Po drugiej wojnie zmieniło sie jeszcze raz. Ja
    > pamiętam jeszcze Bieszczady jako miejsce całkiem wyludnione czystkami
    > etnicznymi.

    I spalili stare wsie ?

    > Byłem ostatnio kilka lat temu -- szok, jakiś deptak
    > turystyczny w miejscach, które pamiętam jako koniec świata.
    > Ale Bieszczady to nie jest miejsce, po którym należy wyrabiać sobie
    > zdanie na temat szerzej pojętego regionu.

    Jakby nie patrzec miedzy Krosnem a Lwowem :-)
    No dobra - troche z boku :-)

    > W opinii na temat architektury?

    W tyn zlozeniu w jedna noc.

    > Sama prawda, warto zobaczyć. Jeździliśmy
    > na lato do Murzasichla niedługo po wybudowaniu tego kościoła. Też pamiętam
    > ludzi, którzy budowali.

    Bylem tam pare razy.

    > Teraz w zasadzie nawet trzy. Ale za moich czasów, gdy mocno popadało,
    > żadnym nie dało się wjechać samochodem.

    Ja tam bylem pierwszy raz gdzies w 70-tych latach, to juz byl asfalt.
    Ale wtedy mnie architektura kosciolow jeszcze nie interesowala :-)

    > Obstawiony był zdaje się ten
    > od Poronina, tam był posterunek MO.

    W Zakopanem tez byl, i to pewnie wiekszy.

    J.