    From: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Pytanie teoretyczne
    Date: Sun, 18 Jun 2017 21:02:21 +0200

    W dniu 2017-06-18 o 15:53, miumiu pisze:

    > Co jest bardziej ekonomiczne :
    > 1. Przyspieszanie z góry i zwalnianie (wjazd luzem) pod górę?
    > 2. Zjazd luzem z góry i przyspieszanie pod górę?
    > 3. Czy wszystko jedno - jazda równym tempem?

    Wieki temu uczyli nabrać prędkości przed wzniesieniem tak aby
    podjeżdżając na małym gazie (oszczędzanie) nie wytracić za dużo
    prędkości którą potem odzyskasz rozpędzając się przy zjeździe.
    Przy dzisiejszym tłoku na drogach raczej nie do wykonania
    ale pytanie było teoretyczne więc odpisałem.
    Zjazd luzem z góry w dzisiejszych pojazdach nie ma sensu,
    sprawdzał się jak miałeś pojazd z gaźnikiem.
    Z takim silnikiem jeśli górka była spora i w połowie doszedłeś
    do zamierzonej prędkości to warto było wyrzucić na luz lub
    przynajmniej wcisnąć sprzęgło.
    Jazda równym tempem po wzniesieniach zawsze była nieekonomiczna,
    niezależnie czy na gaźniku czy wtrysku.