-
Data: 2017-06-19 12:36:33
Temat: Re: Pytanie teoretyczne
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "miumiu" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:oi60k8$1a8$...@n...news.atman.pl...
>Co jest bardziej ekonomiczne :
>1. Przyspieszanie z góry i zwalnianie (wjazd luzem) pod górę?
>2. Zjazd luzem z góry i przyspieszanie pod górę?
>3. Czy wszystko jedno - jazda równym tempem?
Mnie nie pytac, bo mnie auta jakos duzo pala :-)
Od Klodzka do Barda kiedys bylem w stanie przejechac w trybie 1, ale
potem samochodow przybylo, fotoradar postawili, i teraz trzeba tryb
4 - tak, jak ten przed toba, bo przeciez nie przeskoczysz.
>Oobiście wydaje mi się że pierwsze co sugeruje teoria odwróconej
>cykloidy.
>Doswiadczenie takie mozna zobaczyc w tym filmiku :
>https://www.youtube.com/watch?v=BiC_XWpaL14
On nic nie tlumaczy.
Natomiast wracajac do teorii.
a) im wieksza predkosc, tym wieksze straty na oporze powietrza. Im
wolniej, tym oszczedniej.
b) silnik benzynowy ma swoja funkcje sprawnosci, diesel zreszta tez,
tylko troche inna.
Sprawnosc benzyniaka spada przy pedale gazu ledwo wcisnietym.
Czyli chwilowe rozpedzanie z pedalem wcisnietym gleboko (ale nie
do oporu) ma sens. Niezaleznie od tego czy z gorki czy pod.
W polaczeniu jednak z pkt a) wychodzi, ze lepiej pod gore
rozpedzac.
c) rozumiem, ze o takiej gorze mowimy, ze auto na luzie sie i tak
rozpedza ... moj dieselek na luzie pali ok 0.9-1.2l/h, tak twierdzi
komputer.
co przy predkosci np 90 daje 1.0-1.3l/100km.
Hamujac silnikiem pali jednak zero.
Ale ... na luzie to paliwo idzie na pokonanie oporow silnika z
obrotami 850. Na biegu jednak tych obrotow wiecej ... to chyba i
straty wieksze.
Teoretycznie moglbym jeszcze zgasic silnik ale przeciez tego nie
robie.
d) a potem sie okaze, ze koszt wymiany sprzegla i skrzyni, lub remontu
silnika przekroczyl oszczednosci na paliwie :-)
e) a i tak nie pojedziesz tak jak chcesz, tylko tak jak ten przed toba
:-)
Następne wpisy z tego wątku
- 19.06.17 13:50 s...@g...com
- 19.06.17 14:14 RadoslawF
- 19.06.17 17:59 re
- 19.06.17 18:26 J.F.
- 19.06.17 19:14 Przemyslaw P.
- 19.06.17 19:24 J.F.
- 19.06.17 20:30 Przemyslaw P.
- 19.06.17 21:06 Shrek
- 19.06.17 21:40 J.F.
- 19.06.17 21:39 r...@k...pl
- 19.06.17 21:47 Przemyslaw P.
- 19.06.17 22:11 Mateusz Bogusz
- 19.06.17 22:16 Mateusz Bogusz
- 19.06.17 22:21 Mateusz Bogusz
- 19.06.17 22:28 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Lunar Rover był elektrykiem. Ważył 35 kg Zasięg 80 km Na Księżycu w 1971 r.
- Silnik Stirlinga - energia mechaniczna wytwarzana z ciepła bez dostarczania paliwa!
- Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
- Elektryk przytarł podłogę
- Seat Altea MPI 102 KM Czy tym da się jeździć?
- Odkrywanie ameryki - auta gnija.
- ile pali hybryda
- no plans to put the hard shoulder back
- Tak a propo oznakowania na S8
- Nowa inwigilacja
- nakupcie sobie Borygo
- Samochód w ogniu
- Jak uszkodzona sonda lambda wpływa na dawkowanie paliwa?
- Michelin ucieka z Perły Północy
Najnowsze wątki
- 2024-05-04 Bonusowe pytanie rozliczenie sie z elektrownia - fotowoltaika.
- 2024-05-04 Ujawnienie porady prawnej prokuraturze
- 2024-05-04 Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- 2024-05-04 Warszawa => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-05-04 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-04 Warszawa => Inżynier DevOps (projekt JP) <=
- 2024-05-04 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-05-04 Łódź => Business Development Manager - obszar bezpieczeństwa IT <=
- 2024-05-04 Warszawa => Interactive/Experience Designer <=
- 2024-05-04 Berlin => IT Systems Administrator and Customer Support Engineer <=
- 2024-05-04 Warszawa => Mid IT Recruiter <=
- 2024-05-04 Odpowiedzialność PORTALU za reklamy
- 2024-05-04 Lunar Rover był elektrykiem. Ważył 35 kg Zasięg 80 km Na Księżycu w 1971 r.
- 2024-05-04 Marki => ERP Implementer <=
- 2024-05-04 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=