eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPytanie teoretyczne › Re: Pytanie teoretyczne
  • Data: 2017-06-19 10:57:56
    Temat: Re: Pytanie teoretyczne
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2017-06-19 o 09:31, r...@k...pl pisze:
    > Sun, 18 Jun 2017 15:53:05 +0200, w <oi60k8$1a8$1@node1.news.atman.pl>, "miumiu"
    > <a...@b...pl> napisał(-a):
    >
    >> Co jest bardziej ekonomiczne :
    >> 1. Przyspieszanie z góry i zwalnianie (wjazd luzem) pod górę?
    >> 2. Zjazd luzem z góry i przyspieszanie pod górę?
    >> 3. Czy wszystko jedno - jazda równym tempem?
    >
    > Nawet nie trzeba zgadywać -- był taki test na TVN Turbo w tym programie K2 (czy
    > jakoś tak).
    > 1. Na tempomacie -- spalił najwięcej.
    > 2. "Ręcznie" -- spalił mniej.
    > 3. "Ręcznie v2" -- spalił najmniej.
    >
    > Nie pamiętam dokładnie czym różniły się pkt 2 i 3, AFAIR w tym ostatnim
    > kierowca rozpędzał się przed górą, aby jak najmniej dodawać gazu przy wnoszeniu
    > się, a z góry hamował silnikiem.
    >

    I tak zalecały stare podręczniki - jak to już ktoś tu pisał.

    Prosty test można zrobić dysponując rowerem z przerzutkami lub biegami i
    odpowiednim terenem - wykorzystuje się energię kinetyczną, rozpędzając
    się w miarę możliwości jadąc z górki, aby - jadąc pod kolejne
    wzniesienie - niewiele już "dopędzać". Wtedy człowiek najmniej się męczy.


    --
    Pozdrawiam.

    Adam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: