  • Data: 2020-03-21 14:20:38
    Temat: Re: SDXC w starszym urzadzeniu?
    Od: mrvtktjv <m...@m...ct8.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 20.03.2020 o 21:40, ąćęłńóśźż pisze:
    > Czy można sformatować karte SDXC 64GB tak, żeby urządzenie nagrywające
    > (kamera)  widziało ją jako kartę SDHC 32GB?
    Oczywiście. Ale nie wzbraniającym się przed tym narzędziem wbudowanym w
    Windowsa, ale innymi programami.

    Rzekłbym, że istnieje "na oko" 95% szansy, że ta kamerka obsłuży taką
    kartę po zmienie systemu plików na FAT32. Sam z powodzeniem używałem
    karty microSD (microSDXC) 64GB na urządzeniach nieobsługujących
    _rzekomo_ kart pamięci powyżej 4 GB (Nokia E51) oraz powyżej 32 GB
    (Motorola Droid 4). Jedyne, co musiałem zrobić dodatkowo, to sformatować
    ją właśnie z systemu plików exFAT na "zwykły" FAT32.

    Niestety, w tej chwili nie kojarzę nazwy konkretnego programu na
    Windowsa, który mógłby to zrobić, ale mogę zapewnić, że takowe istnieją.
    Wynik wyszukiwania w Google'u choćby frazy "Windows format FAT32 64GB"
    zwraca wiele wyników.