    From: ąćęłńóśźż <...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Samsung Solid B-2710
    Date: Sun, 3 May 2020 23:19:11 +0200

    Jeśli ktoś gdzieś jeszcze ma taki telefon (Solid był niegdyś popularny na
    survivalowym "taktycznym" forum i dla
    budowlańców/rolników, i nadal można kupić nowy egzemplarz), znalazłem rozwiązanie dla
    paru problemów, może przyda się potomności:

    1. Udało mi się ściągnąć z fona SMS-y programem Mobile Master Light (8.9.3), telefon
    połączony z PC przez bluetooth, bo po USB nie
    chciał; niestety tylko SMS-y odebrane i wysłane (ze skrzynek Inbox i Outbox),
    natomiast nie ściągnąłem SMS-ów zarchiwizowanych
    (czyli tych z folderu My folders -> SMSinArchive i SMSoutArchive które gdzieś tam
    sobie siedzą w root niewidoczne dla usera).
    Mobile Master bardzo łatwo kopiuje całe foldery (po wybraniu select all) Inbox i
    Outbox do formatu Excela i Worda.
    Można też w podobny sposób skopiować poszczególne konwersacje (z danym
    kontaktem/numerem).
    Natomiast Mobile Master w wersji Light nie ściąga kalendarza, notatek ani zadań.

    2. Udało mi się połączyć z fonem spod Win 10 kablem USB i programem Kies w wersji
    2.6.4.17113_1 (z 2017 r. - data do odczytania we
    właściwościach podpisu cyfrowego pliku kies.exe) ściągniętej ze strony Samsunga z
    Azji (konkretnie HongKong) - podczas gdy polska
    czy brytyjska strona Samsunga podpowiada dla GT-B2710 nieco starszą wersję Kies (z
    2013 r. - data analogicznie) która nie widziała
    fona po USB choć szczęśliwie czasem widziała po bluetooth.
    Kies 2.6.4 ściąga zarówno kontakty jak i kalendarz/zadania/spotkania (i da się
    zarchiwizować w formacie Kies oraz wyeksportować do
    formatu MS Outlook), lecz niestety nie widzi SMS-ów.
    Kies 3 twierdzi, że GT-B2710 jest za stary (oczekuje Andka lub Badu), a Kies 1.1.5
    (1.5) na Windows 10 nie chciał ruszyć nawet w
    trybach zgodności z vistą czy xp, staroć Kies Mini też nie widział fona (podkreślam,
    że na Win 10).

    3. Fon od lat straszliwie mulił przez co kilka lat temu wrzuciłem go do szuflady, po
    co telefon wodoszczelny który włącza się
    kilkanaście minut w sytuacji np. zagrożenia.
    Sądziłem, że mulenie zależy od karty micro SD (rozbudowałem chyba do 16 GB),
    przejawiało się bardzo długim nawet kilkunastominutowym
    włączaniem fona i głupieniem zegara.
    Wejście w menu ustawień czasu (auto<-> manual) powodowało kolejne kilkunastominutowe
    zawieszanie fona.
    Tknęło mnie, że to kwestia nie karty microSDHC 16 GB (zmieniłem na 4 GB i nawet
    wyjąłem całkowicie kartę pamięci microSD, ale
    mulenie nie ustąpiło) lecz zegara właśnie i zacząłem podejrzewać cokolwiek co ma
    wspólnego z czasem czyli alarmy, zadania,
    terminarz, kalendarz - stąd ostatnia zabawa z archiwizowaniem kalendarza (ze dwa lata
    głupoty rezygnacji z kalendarza papierowego i
    jakieś cenne zapiski w fonie).
    Po zarchiwizowaniu kalendarza usunąłem wszystkie wpisy terminarza (delete all - po
    zgrubnym ręcznym czyszczeniu pozostało raptem
    około 250 wpisów terminów w okresie 2 lat, ale nadal mulił) i po wyczyszczeniu
    kalendarza fon odżył jak nowonarodzony - od dziś znów
    chodzi jak burza.