    From: JK <j...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ścieżki rowerowe w centrach miast to bzdura
    Date: Sat, 04 Jul 2015 23:41:02 +0200

    W dniu 2015-07-04 o 12:30, Mieszczuch pisze:
    > Wiem, że strasznie się narażam i wszyscy zaraz się na mnie rzucą.
    > Ja jednak uważam, że jeżdżenie rowerem (i rekreacyjne bieganie)
    > w miastach, szczególnie w naszych zanieczyszczonych spalinami
    > wiekowych samochodów centrach miast, to wielka bzdura.

    Oczywiście takie twoje prawo, żeby uważać co tylko sobie zażyczysz.

    > Jestem pewien, że gdy ludzie wreszcie zrozumieją, że nie ma nic
    > bardziej niezdrowego niż głębokie wdychanie spalin, spowodowane
    > intensywnym wysiłkiem, ta moda minie. Okaże się wtedy, że ścieżki
    > rowerowe są całkowicie zbędne, a miliony na ich budowę zostały
    > wyrzucone w błoto.

    Takie ścieżki istnieją w wielu krajach, od bardzo wielu lat i nic nie
    wskazuje żeby miały zniknąć.

    > Wiem, wszyscy zaraz powiedzą, że przecież Holendrzy jeżdżą.
    > Mieszkałem w Holandii, rzeczywiście jeżdżenie na rowerze jest tam
    > popularne, ale jak zwykle przenosimy do Polski zachodnie zwyczaje
    > nie zastanawiając się nad towarzyszącymi tym zwyczajom realiami.
    > Przede wszystkim zanieczyszczenie powietrza w miastach tam,
    > a u nas, to dwa różne światy.

    Masz jakieś dane wiarygodne dane porównawcze, czy tylko tak sobie uważasz?

    > A mimo to często można zobaczyć
    > Holendrów przejeżdżających na rowerze przez miasto (gdy muszą)
    > w specjalnych maseczkach.

    Ta specjalna maseczka jest równie skuteczna przeciw spalinom jak łyk
    święconej wody z rana.

    > Jaki wniosek dla mnie? Nie będę się przejmował ścieżkami rowerowymi
    > w miastach, poczekam aż zniknie ich funkcja i będą zwykłą częścią
    > chodnika lub jezdni. Szkoda tylko wydanych pieniędzy, mogły być
    > zainwestowane o wiele sensowniej.
    >
    > Mieszczuch

    A jak dla mnie, to te ścieżki mogą być. Pod jednym warunkiem. Na
    odcinku, gdzie jest ścieżka rowerowa jest też zakaz poruszania się
    rowerem po jezdni. Niestety, jak na razie widziałem tylko jedno miejsce
    gdzie ktoś wpadł na pomysł aby ustawić takie oznakowanie.
    https://www.google.pl/maps/@54.442946,18.412901,3a,3
    0y,270h,90t/data=!3m6!1e1!3m4!1su39UR-wqPdwPsuSI5lf9
    AA!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1?hl=pl

    JK