  • Data: 2020-02-18 22:29:04
    Temat: Re: Skrzynia dwusprzęgłowa i postój na światłach
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-02-18 o 19:24, Cavallino pisze:

    > To trochę inna bajka.
    >
    >  jeżeli postój ma trwać jakąś chwilę to ręczny
    >
    > Gdzieś czytałem że po zaciągnięciu ręcznego na D, skrzynia dwusprzęgłowa
    > próbuje (na półsprzęgle) jechać do przodu.
    > Więc jeśli tak jest, to raczej na dobre jej to nie wyjdzie.

    Rozebranych skrzyń hydrokinetycznych widziałem tylko kilka rodzajów,
    głównie BMW z uszkodzonym koszyczkiem. Nie naprawiałem.

    Ale w niektórych samochodach widziałem połączenie pedału hamulca ze
    skrzynią. Wnoszę stąd, że skrzynia wie, kiedy hamulec (zasadniczy) jest
    wciśnięty, i jest odpowiednio do tego przygotowana.
    Natomiast nie wie, że jest zaciągnięty ręczny.
    Coś mi też w łepetynie świta, że dawno temu ktoś mi mówił, aby ręcznego
    nie zaciągać na D. Ten ktoś na stałe mieszkał w USA, był mechanikiem
    samochodowym.

    Osobiście stoję na światłach z wciśniętym hamulcem zasadniczym.
    Natomiast przy nieco dłuższym postoju przelatuję powoli ścieżkę
    R/D/D2/D1/H czy jak tam jest oznaczone wróżnych autach, aby rozbełtać
    rzadko używane kanały olejowe. Jeśli jeszcze dłuższy postój (nie widać
    pociągu przed przejazdem), to wyłączam silnik, a w nocy stoję na
    pozycyjnych.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam