    From: q...@t...no1 (Queequeg)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Smarowanie gniazdek.
    Date: Fri, 7 Sep 2018 11:08:12 +0000 (UTC)

    Jacek <k...@a...com> wrote:

    > Widzę, że są rzeczy, których według jednych "smarować nie wolno" a
    > według drugich "smarować należy".

    Przyłączę się do tematu.

    Takie ustrojstwo: https://www.google.pl/images?q=kappa+v107

    Nie mogę znaleźć dobrego zdjęcia, ale chodzi o dwa styki (jedne na
    sprężynkach), które przenoszą prąd do światła stopu w kufrze motocyklowym,
    gdy ten jest założony na stelaż.

    Założyłem sobie to w kwietniu 2017 r. Minęło półtora roku i rezystancja
    tego cholerstwa jest ogromna, światło ledwo świeci (i zależy to m.in. od
    tego, czy akurat dociskam kufer ręką, czy nie). Gdyby nie to, że puściłem
    tymi samymi stykami LEDowe podświetlenie kufra w środku (wybór światła
    zrobiłem przez zamianę polaryzacji) to nawet bym nie zauważył.

    Same styki były w oryginale pokryte *czymś* (niklowane?) i dobrze to
    działało, ale to *coś* już się wytarło i jest goły metal (nie wiem jaki --
    mosiądz?).

    Smarowanie wazeliną techniczną tylko pogorszyło zachowanie. Wyczyszczenie
    wazeliny i posmarowanie smarem miedziowym nic nie poprawiło. Psiknięcie
    sprayem "Kontakt S" też nie pomogło. Oczywiście najpierw delikatnie to
    zeszlifowałem.

    Macie na to jeszcze jakieś pomysły?