  • 51. Data: 2015-07-24 13:47:45
    Temat: Re: Smierdzi klima po włączeniu - jakies 30 sekund
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 24 lipca 2015 13:09:00 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:
    > <s...@g...com> wrote in message
    ps.com...

    > Pleśnie i grzyby to bardzo skuteczne ewolucyjnie stworzonka...
    > Myślę, że wiele jest w stanie przetrwać okresy wilgotnego chłodu i okresy
    > suchego gorąca - ba, wręcz do takich warunków i cyklu życia są
    > przystosowane.

    To że przetrwają to nie budzi wątpliwości.
    Ale jednak aby zaczeło śmierdzieć to takie suszone grzyby/przetrwalniki muszą jednak
    troche pożyć aby coś miało śmierdzieć.

    A jednak starczy taka klime włączyć na 10 minut po tygodniowym wyprażeniu auta na
    parkingu i po zgaszeniu znowu śmierdzi.
    Czyli to raczej nie wina grzyba tylko jakiegoś nazbieranego brudu gdzieś tam.

    > Co to za autko u Ciebie?

    U mnie akurat focus II

    > Też mam podobne wrażenie.

    Musze rozebrać ten przedział z filtrami co jest koło pedału gazu i zobaczyc czy
    mechanicy jak robią wymiane filtra to go wymieniaja czy nie. Bo niby wymieniaja ale
    pewności nie ma :)
    No i trzeba by naocznie stwierdzić czy tam gdzieś się jakaś kulka sfilcowanego syfu
    nie szwęda.

    Obaczymy co wyjdzie :)

  • 52. Data: 2015-07-24 14:08:25
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    <s...@g...com> wrote in message
    ps.com...
> [...]
    > auta na parkingu i po zgaszeniu znowu śmierdzi.
    > Czyli to raczej nie wina grzyba tylko jakiegoś nazbieranego brudu gdzieś

    W ogóle mam wrażenie że każdy z nas ma też inny nos.
    To co komuś "śmierdzi" komuś innemu może nie przeszkadzać...
    Zwłaszcza jeśli jest to jakiś chwilowy, przelotny zapaszek
    który znika w ciągu minuty.

    > U mnie akurat focus II

    Rocznik?

> [...]
    > Bo niby wymieniaja ale pewności nie ma :)
    > No i trzeba by naocznie stwierdzić czy tam gdzieś się jakaś kulka

    A kałuża wody pod autem się zbiera w upalny, wilgotny dzień, jak ma się
    zbierać?

  • 53. Data: 2015-07-24 16:07:06
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 24 lipca 2015 14:08:26 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:
> [...]
    > To co komuś "śmierdzi" komuś innemu może nie przeszkadzać...
    > Zwłaszcza jeśli jest to jakiś chwilowy, przelotny zapaszek

    No znikać znika, więc katastrofy nie ma. Ale jednak jak śmierdzi to konkretnie, cały
    zestaw pasażerów stwierdza jednogłośnie że "śmierdzi".
    Nie że "coś tam czuć" albo "pośmierdywuje" :)

    > Rocznik?

    2007.

    > A kałuża wody pod autem się zbiera w upalny, wilgotny dzień, jak ma się
    > zbierać?

    A nie wiem, ale to też warto obejrzeć. Sprawdze przy okazji.

  • 54. Data: 2015-07-25 02:36:06
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    <s...@g...com> wrote in message
    ps.com...

    > No znikać znika, więc katastrofy nie ma. Ale jednak jak śmierdzi to
    > konkretnie, cały zestaw pasażerów stwierdza jednogłośnie że "śmierdzi".
    > Nie że "coś tam czuć" albo "pośmierdywuje" :)

    Przykre.

    > 2007.

    To znacznie młodszy od mojej hondy 2004 w której nic nie śmierdzi.

    > A nie wiem, ale to też warto obejrzeć. Sprawdze przy okazji.

    To jest zewnętrzny efekt, łatwy do sprawdzenia - więc warto to sprawdzić
    zaraz po stwierdzeniu że coś śmierdzi.

  • 55. Data: 2015-07-25 09:29:57
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 20 Jul 2015 20:57:51 +0200, Dykus

    > Tuż po zakończeniu jazdy powietrze w samochodzie będzie nieco bardziej
    > wilgotne (klima wysusza, wiadomo), ale dzięki temu kanały wentylacyjne
    > (z parownikiem na czele) będą osuszone.

    Nie będą osuszone jeśli wyłączysz klimatyzację -- wręcz przeciwnie.
    Parownik po chwili przestanie osuszać nawiewane ciepłe powietrze i poleci
    ono na lodowate kanały za parownikiem (przypominam, że z nawiewów przy
    maksymalnym wydatku może lecieć i 7sC i taką temperaturę ma plastik oraz
    jego otoczenie pod deską). Wtedy to występuje punkt rosy i z powietrza
    wykrapla się woda. Owszem, parownik (teoretycznie) przestaje być mokry,
    mokre za to stają się kanały które nie są przystosowane do odprowadzenia
    wody (tak jak parownik).

    Najlepszym rozwiązaniem do zminimalizowania problemu byłoby niewyłączanie
    klimy (aby parownik nadal suszył) z jednoczesnym podniesieniem temperatury
    (aby kanały miały szanse się ogrzać do momentu aż nie wystąpi na nich punkt
    rosy przy zderzeniu z nieosuszonym powietrzem). Ale to karkołomne zadanie,
    bo proces musiałby trwać z 15 minut. Komfort idzie w siną dal.

    --
    Pozdor Myjk

  • 56. Data: 2015-07-25 09:34:30
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 19 Jul 2015 18:55:02 +0200, Dawid

    > Najwyrazniej inaczej użytkowana klima,
    > to może być powód smrodków.

    Obydwa moje auta wyjechały z salonów.
    Warunki użytkowania Skody i Mazdy były _identyczne_ .

    Ktoś tu zarzucił podniecanie się "japońcami".
    Więc kolejne auto jakie chcę, to Audi albo Skoda.

    --
    Pozdor Myjk

  • 57. Data: 2015-07-25 09:54:16
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 17 Jul 2015 15:22:17 +0200, Marcin N

    > Jakim cudem?
    > Skoro problem jest natury fizycznej, to czemu Mazda
    > nie śmierdzi a Skoda śmierdzi?

    Przecież napisałem, prawdopodobnie jest to kwestia konstrukcji systemu
    wentylacyjnego. Być może w VAGach kanały poprowadzone są zbyt blisko
    "deski", a w japońcach są od niej oddalone co zmniejsza albo wręcz
    eliminuje problem. Na pierwszy rzut oka i na ile rozbierałem Mazdę, to
    konstrukcja jest prosta, kanały "frontowe" i "boczne" są bardzo daleko od
    powierzchni "deski".

    Tu film gdzie widać system klimy w M6:
    https://youtu.be/S-eK5fH9f3s?t=1m20s

    Jest też pokazane co ląduje na filtrze i jak głupie byłoby wpuszczanie
    "brudnego" powietrza na wentylator bez użycia filtra kabinowego. Daje także
    pojęcie co może się dziać na parowniku jak ktoś filtra nie wymienia (a
    brudny filtr to zasysanie powietrza "bokami", czyli z kurzem itp.), albo
    wręcz go wcale nie montuje -- bo "po co".

    --
    Pozdor Myjk

  • 58. Data: 2015-07-26 01:47:08
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Myjk" <m...@n...op.pl> wrote in message
> [...]
    > wykrapla się woda. Owszem, parownik (teoretycznie) przestaje być mokry,
    > mokre za to stają się kanały które nie są przystosowane do odprowadzenia

    Dobrze kolega myśli... To ma sens.

> [...]
    > rosy przy zderzeniu z nieosuszonym powietrzem). Ale to karkołomne zadanie,
    > bo proces musiałby trwać z 15 minut. Komfort idzie w siną dal.

    I to i tamto dyskomfort - zależy który dyskomfort dla kogo gorszy: smród czy
    15min.

  • 59. Data: 2015-07-26 11:23:09
    Od: Maciek <n...@x...pl>

    > U mnie podobnie, tyle, że śmierdzi przez kilkadziesiąt sekund po
    > wyłączeniu. Filtr wymieniam co rok i odgrzybiam (albo robię to sam albo
    > nadzoruje więc o ściemie nie ma mowy) i po chwili jest to samo.

    U mnie w tym roku ten sam objaw. Ozonowanie jednak dało u mnie bardzo
    dużo i efekt na razie znikł. Zobaczymy co będzie dalej.
    Tylko, że... ozonowałem 4 razy po 30min. mam ozonator produkujący 7g
    ozonu a nie np. 400mg jak te z allegro.
    Przełączałem kanały nawiewu podczas ozonowania (oczywiście obieg
    wewnętrzny) oraz włączałem i wyłączałem klimę w odstępach ~5min.
    Po ozonowaniu samochód stał sobie jeszcze ze 2h zamknięty, potem dopiero
    wietrzenie.

    > a tak trzeba z tym chyba żyć...

    Na razie nie do końca się z tym zgodzę ;-) da się powalczyć.