    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Thu, 20 Aug 2015 14:47:12 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Stal, która wytrzyma wysoką temperaturę
    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 20 sierpnia 2015 23:14:48 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:

    > Budżet mam skromny, myślę,że szufelka za 250 zł to jeszcze przejdzie ale
    > za 500 już będzie za drogo.

    Jakbyś chciał hi-tech, to blacha w odpowiednim gatunku (najprostsza 310, a jeszcze
    lepiej 230, może i 120) w nimialnej ilości handlowej rozwala Twój budżet zanim
    jeszcze zaczniesz myśleć o wycięciu, pozaginaniu, pospawaniu, pasywacji itd. Tutaj
    pisał kiedyś jeden koleżka który pracował w firmie robiącej tłumiki, z dość dobrej
    nierdzewki ferrytycznej, bodajże 439. Może by w ramach złomu chcieli się pozbyć
    jakichś ścinków. Podzwoń po jakichś outokumpach, popytaj kto od nich bierze cienką
    blachę w gatunkach żaroodpornych (robią teraz dużo dość tanich ferrytycznych stopów,
    plus długa lista droższych austenitycznych, plus dość dużo stopów niklu, ale to już
    szybciej Haynes, albo VDI), może dotrzesz co oni potem robią z resztkami. A jak nie,
    to pozostaje market i bele szmelc, który honorowo wędruje na śmietnik po spełnieniu
    swojej odpowiedzialnej misji. Napisz w jakiej części Polski mieszkasz, może doradzę
    konkretną firmę.