  • Data: 2018-04-19 00:06:35
    Temat: Re: TPMS jak...
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Czarek" <c...@n...fm> napisał w wiadomości
    news:5ad76e74$0$31350$65785112@news.neostrada.pl...
    > Chyba jednak "ustrojstwo" nie jest połączone z otoczeniem i sposób z
    > butelką ma prawo zadziałać.

    Fakt zintegrowania czujników z zaworem przemawia za moją wersją.
    Oczywiście, może być tak, że w urządzeniu jest mała puszka "referecyjna"
    (jak w niektórych manometrach), ale zmienna temperatura i związana z tym
    rozszerzalnosć oraz wstrząsy wymagałyby jakiegoś mechanizmu korygującego
    wskazania, co dość mocno utrudniałoby miniaturyzację i zwiększało
    enegrochłonność. Chyba, że chodzi o wykrycie różnicy pomiędzy
    poszczególnymi kołami, a nie wartości bezwzględnej.
    Nie mam pojęcia jak działają takie czujniki, więc oczywiście mogę się
    mylić, ale obstawiam, że najłatwiej porównać ciśnienie wewnątrz z tym na
    zewnątrz, czyli poprzez zawór. Chyba, że są oparte o jakieś inne
    zjawisko (np. zmianę przewodnictwa pod wpływem ciśnienia), ale nigdy o
    takim nie słyszałem.

    --
    Yogi(n)