  • Data: 2018-04-09 02:23:29
    Temat: Re: Tablet PC i bootowanie
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2018-04-07, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:
    > b) urzadzenie bootuje wyłacznie USB z EFI.
    > c) jest bardzo mało linuxów Live z EFI
    > d) co gorsza niezbedne jest EFI w wersji 32 bit mimo 64 bit procesora -
    > oszczędności podobno, to jeszcze bardziej zawęża zakres poszukiwań

    Chyba jest sporo. Wszystkie dystrybucje głowne, które instalowałem na
    miniPC (praktycznie te same bebechy co w tabletach w nieco innej rzecz
    jasna organizacji) były dostępne jako EFI. Sprawdzałem Fedorę, Minty,
    x/l/ubuntu, Debiana, wszystko butowało bez problemu. Może ten tablet
    jakoś istotniej się różni?

    > g) ani jedna ze znanych mi dystrybucji Live do odzysku danych nie
    > potarfi się skutecznie zabootować (a wszytkim trzeba podmieniać guba na
    > wersję EFI32)

    Ten problem z mojego doświadczenia nie wystepuje jak robisz instalacje
    od zera, tj zanim, którykolwiek instalator się dorwie do babrania po
    dysku, podsuwasz dziewiczą GPT. Wtedy nie trzeba cyrków z EFI32.

    > Całośc eksperymentu 130zł. Myślę że nawet jak sie nie uda jest to
    > zaskakująco ciekawe urządzenie. Jest kilka razy lepsze niż mój Asus
    > eeepc z Atomem 240 :)

    Dzięki za informację. Za 130zł to może sam się skuszę z ciekawości i
    chęci pogrzebania.

    --
    Marcin