  • Data: 2017-07-25 20:28:52
    Temat: Re: Terminal LNG
    Od: WM <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-07-25 o 19:10, J.F. pisze:
    > Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    AAAAAACGA/q8yZ0x0QHCw/s1600/methane+-+Ts.png

> [...]
    >
    > Metan ciekly jak rozumiem z pewna zawartoscia pary nad nim, bo inaczej
    > rozne v nie mialyby sensu.
    > zielona 0.01 m^3/kg to 100kg/m^3 ... sporo tego pustego miejsca w
    > zbiorniku, skoro normalna gestosc LNG wynosi ok 450kg/m^3.
    >
    > Da sie z tego wykresu odczytac jaka jest gestosc LNG przy -82C,
    > a jaka gestosc gazu przy 50, 100 i 200 bar w temperaturach powiedzmy
    > -80, -40 i - 0 C ?
    >
    > Widze - pytam poza zakresem, ale bardzo mnie interesuje czemu z
    > szacunkow wychodzi mi 100 krotna kompresja, a powinna 1000 krotna.

    Powiedzmy, że w zbiorniku o ciśnieniu 1bar jest metan w temperaturze
    -162C i składzie około 92% cieczy i 8% gazu (wartość suchości czynnika
    na wykresie to x).
    Z wykresu odczytujemy objętość właściwą v=0,025 m^3/kg i nie zmieniając
    objętości i masy dostarczamy ciepło (izochorycznie).
    Poruszamy się przeto na wykresie po zielonej linii v=0,025 m^3/kg.
    Po dojściu do temperatury ok. -102C i ciśnienia ok. 24bary następuje
    całkowite odparowanie.
    Po osiągnięciu -82C czynnik nie zmieniając gęstości ma jakieś 32bary.

    WM