  • Data: 2017-07-25 21:00:05
    Temat: Re: Terminal LNG
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    W dniu 2017-07-25 o 19:10, J.F. pisze:
> [...]
    >>> http://1.bp.blogspot.com/-EWotFeUjU8I/TzQ4SG9oArI/AA
    AAAAAACGA/q8yZ0x0QHCw/s1600/methane+-+Ts.png
    [...]
    > a jaka gestosc gazu przy 50, 100 i 200 bar w temperaturach
    > powiedzmy -80, -40 i - 0 C ?
    > Widze - pytam poza zakresem, ale bardzo mnie interesuje czemu z
    > szacunkow wychodzi mi 100 krotna kompresja, a powinna 1000 krotna.
    >

    >Powiedzmy, że w zbiorniku o ciśnieniu 1bar jest metan w
    >temperaturze -162C i składzie około 92% cieczy i 8% gazu (wartość
    >suchości czynnika na wykresie to x).
    >Z wykresu odczytujemy objętość właściwą v=0,025 m^3/kg i nie
    >zmieniając objętości i masy dostarczamy ciepło (izochorycznie).
    >Poruszamy się przeto na wykresie po zielonej linii v=0,025 m^3/kg.

    Ale to jest 40kg/m^3. 1/10 gestosci LNG.
    Czyli w pojemniku jest 10% cieczy i 90% gazu/pary - objetosciowo.

    Znaczy sie, ze te Twoje % suchosci to chyba wagowe.

    >Po dojściu do temperatury ok. -102C i ciśnienia ok. 24bary następuje
    >całkowite odparowanie.

    Mnie by interesowaly parametry w poblizu punktu krytycznego.
    Cisnienie znam, ale jaka gestosc ma ciecz ?
    -82C i 46 bar ... gestosc ma odpowiadac gestosci fazy gazowej, to
    chyba nam sie powiekszyla objetosc cieczy sporo.

    >Po osiągnięciu -82C czynnik nie zmieniając gęstości ma jakieś 32bary.

    Tylko mnie interesuje jakie cisnienie uzyska litr cieklego
    metanu -162C po podgrzaniu do 20C w litrowym pojemniku.
    W zasadzie to wiem, patrzac na gestosc cieczy i gazu powinno wyjsc z
    1000 bar.

    Ale po drodze rozsadzi ten pojemnik, jesli objetosc cieczy rosnie 3-4
    razy przy -82C :-)

    J.