    From: Pszemol <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Tesla Model 3: jednak silnik z magnesami
    Date: Fri, 18 Aug 2017 18:01:02 -0000 (UTC)

    Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:
> [...]
    tesla-model-3-has-unexpected-electric-motor-design.h
    tml

    > A ja myślałem, że silniki BLDC są lepsze.

    Lepszy/gorszy to bardzo względne określenia i w dużym stopniu werdykt
    zależy od przyjętych kryteriów oceny co jest w danej sytuacji lepsze a co
    gorsze.

    > Co z linkiem? :-(
    > www.edmunds.com - Access Denied
    > Error code 16
    > This request was blocked by the security rules

    Nie mam pojęcia co - może blokują z poza USA?

    Spróbuj pogooglać po tytule artykułu:

    "2017 Tesla Model 3 Has Unexpected Electric Motor Design"

    Albo po urywku treści:

    "The papers show that the long-range Model 3's rated battery capacity is
    80.5 kilowatt-hours (the actual usable capacity that Tesla historically
    uses to badge its models, which is always lower, never appears on such
    documents). They also state that its electric motor produces 258
    horsepower. But these facts were arguably not the most important bits of
    information contained within the EPA documents.

    The big news is this: the Model 3 uses a permanent magnet (PM) electric
    motor instead of the AC induction motors used in all Tesla products to
    date."