  • Data: 2017-08-19 12:25:44
    Temat: Re: Tesla Model 3: jednak silnik z magnesami
    Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:
    > Tak, te pierwsze trójki. Ale już doczytałem, że od początku montują BLDC.

    No tak, to nie jest trywialna zmiana aby ją zrobić w trakcie produkcji :-)

    > Jak się niedawno dowiedziałem, że Tesle napędza zwykły silnik
    > indukcyjny, to byłem trochę zawiedziono. Dlaczego! Przecież BLDC jest,
    > wydawał mi się idealny.
    > Po przeczytaniu tego ten stary indukcyjny nie taki zły.
    > https://www.tesla.com/en_GB/blog/induction-versus-dc
    -brushless-motors?redirect=no

    Swietny artykuł, Robercie - dzięki, że go podlinkowałeś!

    Ale skoro piszą, że pewien, mały magnetyzm rotora daje lepsze efekty przy
    dużych obrotach silnika gdy większe pole jest potrzebne przy mniejszych
    prędkościach i większych momentach to nasuwa się pytanie:
    Czemu nie robi się silników mieszanych, stały magnes mógłby być połączony z
    elektromagnesem dając element silnika o pewnym stałym polu magnetycznym
    które można by zwiększać puszczając prąd przez cewkę. Pola dodając się
    dałyby magnes o zmiennym polu.
    Biorąc pod uwagę, że chodzi o rotor to sprawa zrobienia tego
    "bezszczotkowo" robi się nietrywialna :-))