eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTesla Model 3: jednak silnik z magnesami › Re: Tesla Model 3: jednak silnik z magnesami
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!eternal-september.org!fee
    der.eternal-september.org!news.eternal-september.org!.POSTED!not-for-mail
    From: Pszemol <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Tesla Model 3: jednak silnik z magnesami
    Date: Sat, 19 Aug 2017 10:25:44 -0000 (UTC)
    Organization: A noiseless patient Spider
    Lines: 24
    Message-ID: <on93n8$32n$1@dont-email.me>
    References: <on78nm$96m$1@dont-email.me> <59972a85$0$5152$65785112@news.neostrada.pl>
    <on7a0u$djk$1@dont-email.me> <59973753$0$652$65785112@news.neostrada.pl>
    <on7qef$37u$1@dont-email.me> <5997e7fc$0$5159$65785112@news.neostrada.pl>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Sat, 19 Aug 2017 10:25:44 -0000 (UTC)
    Injection-Info: mx02.eternal-september.org;
    posting-host="38e2010b9c1237a7382a62db32a4c6ca"; logging-data="3159";
    mail-complaints-to="a...@e...org";
    posting-account="U2FsdGVkX1/nao3Kz8NtZ/W7v0DR2uDw"
    User-Agent: NewsTap/5.2.6 (iPhone/iPod Touch)
    Cancel-Lock: sha1:LvoqN8qf2IVsvs0TU4sqam3ReY4= sha1:rnnyMDJEzFrCzsYVVSFlxbJ43lk=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2613200
    [ ukryj nagłówki ]

    Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:
    > W dniu 2017-08-19 o 00:45, Pszemol pisze:
    >> Pierwsze egzemplarze Modelu 3? (zaczęto produkcję w tym miesiącu)
    > Tak, te pierwsze trójki. Ale już doczytałem, że od początku montują BLDC.

    No tak, to nie jest trywialna zmiana aby ją zrobić w trakcie produkcji :-)

    > Jak się niedawno dowiedziałem, że Tesle napędza zwykły silnik
    > indukcyjny, to byłem trochę zawiedziono. Dlaczego! Przecież BLDC jest,
    > wydawał mi się idealny.
    > Po przeczytaniu tego ten stary indukcyjny nie taki zły.
    > https://www.tesla.com/en_GB/blog/induction-versus-dc
    -brushless-motors?redirect=no
    >
    Swietny artykuł, Robercie - dzięki, że go podlinkowałeś!

    Ale skoro piszą, że pewien, mały magnetyzm rotora daje lepsze efekty przy
    dużych obrotach silnika gdy większe pole jest potrzebne przy mniejszych
    prędkościach i większych momentach to nasuwa się pytanie:
    Czemu nie robi się silników mieszanych, stały magnes mógłby być połączony z
    elektromagnesem dając element silnika o pewnym stałym polu magnetycznym
    które można by zwiększać puszczając prąd przez cewkę. Pola dodając się
    dałyby magnes o zmiennym polu.
    Biorąc pod uwagę, że chodzi o rotor to sprawa zrobienia tego
    "bezszczotkowo" robi się nietrywialna :-))

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: