eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTesla Model 3: jednak silnik z magnesami › Re: Tesla Model 3: jednak silnik z magnesami
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!peer03.am4!peer.am4.highwinds-media.com!peer03.fr7!futter-mich.highwinds-
    media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostr
    ada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Tesla Model 3: jednak silnik z magnesami
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <on78nm$96m$1@dont-email.me> <59972a85$0$5152$65785112@news.neostrada.pl>
    <on7a0u$djk$1@dont-email.me> <59973753$0$652$65785112@news.neostrada.pl>
    <on7qef$37u$1@dont-email.me> <5997e7fc$0$5159$65785112@news.neostrada.pl>
    <on93n8$32n$1@dont-email.me>
    From: Robert Wańkowski <r...@w...pl>
    Date: Sat, 19 Aug 2017 13:33:46 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.3.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <on93n8$32n$1@dont-email.me>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 40
    Message-ID: <59982216$0$15191$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.20.34.94
    X-Trace: 1503142422 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 15191 83.20.34.94:57236
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 3030
    X-Received-Body-CRC: 1464964500
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2613204
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2017-08-19 o 12:25, Pszemol pisze:
    > Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:
    >> W dniu 2017-08-19 o 00:45, Pszemol pisze:
    >>> Pierwsze egzemplarze Modelu 3? (zaczęto produkcję w tym miesiącu)
    >> Tak, te pierwsze trójki. Ale już doczytałem, że od początku montują BLDC.
    >
    > No tak, to nie jest trywialna zmiana aby ją zrobić w trakcie produkcji :-)
    >
    >> Jak się niedawno dowiedziałem, że Tesle napędza zwykły silnik
    >> indukcyjny, to byłem trochę zawiedziono. Dlaczego! Przecież BLDC jest,
    >> wydawał mi się idealny.
    >> Po przeczytaniu tego ten stary indukcyjny nie taki zły.
    >> https://www.tesla.com/en_GB/blog/induction-versus-dc
    -brushless-motors?redirect=no
    >>
    > Swietny artykuł, Robercie - dzięki, że go podlinkowałeś!
    >
    > Ale skoro piszą, że pewien, mały magnetyzm rotora daje lepsze efekty przy
    > dużych obrotach silnika gdy większe pole jest potrzebne przy mniejszych
    > prędkościach i większych momentach to nasuwa się pytanie:
    > Czemu nie robi się silników mieszanych, stały magnes mógłby być połączony z
    > elektromagnesem dając element silnika o pewnym stałym polu magnetycznym
    > które można by zwiększać puszczając prąd przez cewkę. Pola dodając się
    > dałyby magnes o zmiennym polu.
    > Biorąc pod uwagę, że chodzi o rotor to sprawa zrobienia tego
    > "bezszczotkowo" robi się nietrywialna :-))
    >
    To samo pomyślałem, aby połączyć dwa silniki. Ale dosłownie. Na jednym
    wale wirnik z indukcyjnego i magnesy z DC i dwa stojany.

    Może do Tesli włożyli ten polski prototyp? :-)

    http://www.fronda.pl/a/naped-lepszy-niz-w-tesli-geni
    alny-wynalazek-polskich-naukowcow,88992.html

    Tu konkret o tym silniku.
    Piszą w konkluzji na końcu, że dwa razy mniej energii skonsumuje niż
    "zwykły" DC.

    https://www.degruyter.com/downloadpdf/j/aee.2011.60.
    issue-4/v10171-011-0043-2/v10171-011-0043-2.pdf

    Robert

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: