eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTesla cd... › Re: Tesla cd...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Tesla cd...
    Date: Sun, 25 Jun 2017 12:00:55 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 34
    Message-ID: <oio1kn$dl7$8@node1.news.atman.pl>
    References: <oilijk$nmg$5@node1.news.atman.pl> <oiljvn$dup$1@node1.news.atman.pl>
    <oilkmo$ecn$1@node1.news.atman.pl> <oiln7a$o3n$1@node2.news.atman.pl>
    <oim78p$g4$1@node1.news.atman.pl> <oimc0f$ccm$1@node2.news.atman.pl>
    <oinn0q$dl7$4@node1.news.atman.pl>
    <1f5ujsl8fl1k5.1e8mee8bl8vx7$.dlg@40tude.net>
    NNTP-Posting-Host: 83.142.196.21
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1498384855 13991 83.142.196.21 (25 Jun 2017 10:00:55
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 25 Jun 2017 10:00:55 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.2.1
    In-Reply-To: <1f5ujsl8fl1k5.1e8mee8bl8vx7$.dlg@40tude.net>
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2608770
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 25.06.2017 o 11:44, J.F. pisze:

    >> Proszę - nie moje, ale zgadza się z tym co sobie kiedyś liczyłem.
    >> Zakładając sprawność tramwaju 100% (nieduże uproszczenie), sprawność
    >> przesyłu 85% (prawdziwe) i sprawność elektrowni 35% (niestety tak)
    >
    > Dorzuc sprawnosc kopalni. I w zuzytym pradzie, i w wyposazeniu.

    To żeby porównać trzeba by sprawność wydobycia ropy i rafinacji. Choć
    pewnie rzeczywiście węgiel wypada słabiej od ropy. No ale z drugiej
    strony jak do ropy dodasz koszty wprowadzania demokracji...;)

    >> No a teraz autobus
    >> załóżmy że silnik diesla zjada sobie 200g paliwa o gęstości 850g/litr na
    >> kWh.
    >> daje to 0,24 litra/kWh.
    >
    > W optymalnym punkcie pracy.
    > W praktyce to mysle ze co najmniej 2x wiecej.

    Możnaby się zabrać za obliczenia od dupy strony. Współczesne autobusy
    miejskie palą koło 60l/100 (swoją droga Ikarusy paliły 35;). I policzyć
    ile tramwaj "pali na 100".

    > Trzeba by jeszcze odzyskiwac energie przy hamowaniu.
    > O ile wiem - to sie bardzo rzadko robi, byc moze wcale.

    Faktycznie rzadko - musi być drugi tramwaj, który tą energię odbierze.
    Więc na ogół grzejesz opory na dachu. Z drugiej strony tesla zapewne coś
    odzyskuje. Być może wychodzi porównywalnie a nie więcej co2 z tesli, jak
    myślałem.

    Shrek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: