eGospodarka.plGrupypl.comp.pecetTrackball, myszka pionowa, klawiatura ergonomiczna - co wybrac › Re: Trackball, myszka pionowa, klawiatura ergonomiczna - co wybrac
  • Data: 2019-10-24 00:32:27
    Temat: Re: Trackball, myszka pionowa, klawiatura ergonomiczna - co wybrac
    Od: Uncle Pete <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2019-10-23 22:53, Marcin wrote:
    > Witam,
    >
    > Lata przy kompie mijaja (codziennie 8h w pracy plus troche w domu) i
    > zaczynaja sie problemy zdrowotne i czas wymienic peryferia na mniej
    > szkodzace zdrowiu. Nie chodzi o granie ani o super dokladnosc bo grafika
    > czy CAD sie nie zajmuje. W zasadzie mozna powiedziec, ze takie bardziej
    > biurowe zycie - tworzenie softu. Moze ktos mial podobne dylematy i moze
    > sie podzielic przemysleniami.

    Jeżeli chodzi o bóle w nadgarstkach - siedzę przy komputerze mniej
    więcej tyle, co Ty (od ponad 25 lat) i mnie wiele lat temu pomogła
    podkładka z oparciem nadgarstka. Korzystam z niewielkich myszek i
    przesuwam je palcami, a nie całą dłonią. Amatorsko sporo zajmuję się
    obróbką grafiki i wideo, więc machania myszką jest sporo - i z taką
    podkładka zero skutków ubocznych.

    Klawiaturę też mam z podkładką pod nadgarstki - bardzo wysoką, wystającą
    ponad dolną krawędź klawiatury o jakiś centymetr.