    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Sat, 28 Mar 2020 03:36:15 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Tuning kotła CO
    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu sobota, 28 marca 2020 18:59:20 UTC+9 użytkownik PeJot napisał:
> [...]
    rurze-wymiennik, wywołanym pulsacją ciśnienia wody. Pulsacja jest spowodowana
    prędkością obrotową wirnika pompy i ilością łopatek na obwodzie. Weryfikacja
    hipotezy: zmienić częstotliwość pulsacji: w jakiś sposób zmienić prędkość obrotową
    silnika (przyhamować?), albo podmienić wirnik (wydrukować?).

    > W jakiś sposób, to da się jeszcze częstotliwość zmienić, ale chwilowo
    > nie mam pod ręką falownika.

    mu się urwało jakieś ucho. Wstawienie dłuższej rury między pompę a wymiennik zmieni
    tylko masę wody, ale czy to woda wpada w drgania, czy wymiennik- hgw.

    ma żadnych pulsacji ciśnienia, tylko mechaniczne drgania pompy, przenoszone przez
    kołnierz, czy tam jakie ona ma przyłącza.

    > Dokładnie o to chodzi MZ. Pompa jest spięta z resztą rurologii na sztywno
    >
    > Weryfikacja jest łatwiejsza: wymontować pompę, dać jej wodę z kubła i
    > odpalić leżącą na stole.
    >
    > I tak już zrobiłem. Prążek 100 Hz w widmie sterczy tak samo jak w
    > przypadku gdy pompa jest zamontowana. To są drgania mechaniczne pompy,
    > wywołane drganiami obwodu magnetycznego.
    >
    > BTW: kilkadziesiąt lat temu do takiej analizy trzeba by dźwięk nagrywać
    > i iść do specjalizowanego labo. Dziś wystarczy smartfon.

    Znaczy konstruktor (nie projektant, bo to inne zwierzę) nie porachował poprawnie
    częstotliwości drgań własnych wymiennika. Albo założył że się galanto zakamieni, a u
    Ciebie na złość się nie zakamienił. Jak patrzę na zdjęcia po internetach, to ten
    kocioł ma strasznie prymitywny wymiennik ciepła, Termet świebodzice lepsze robł 50
    lat temu. Znaczy bym się nie spodziewał że producent miał jakiś budżet na
    wyrafinowane analizy.