  • Data: 2020-03-28 20:01:59
    Temat: Re: Tuning kotła CO
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Lisciasty napisał:

    > A nie może być to wina złego kształtu łopatek, badziewnie wykonanej
    > komory czy co tam jeszcze można spieprzyć w pompie, która w detalu
    > kosztuje 2 stówy? To w temacie ewentualnego kupna takiej za 5 stów ;)

    W moim kotle z 1990 roku pompa była całkiem bezgłośna (pomiar wśród
    nocnej ciszy metodą "na ucho"). W tym, który mam teraz od kilku lat,
    już ją słychać. Ale jeśli mocno złapie się za rurę i dociśnie, głos
    przestaje się rozchodzić. Czyli (u mnie) jest to kwestia badziewnego
    mocowania elementów w obudowie urządzenia. Oba kotły z grubsza takie
    same, nazwa producenta inna, ale to może być skutek przekształceń i
    fuzji. Zastanawiam się, jaki kocioł przygotowali czarci w piekle dla
    konstruktorów tak przykładających się do swojej roboty.

    --
    Jarek