eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaTypowe przyczyny nadmiernego grzania się układów pamięci i cpu? › Re: Typowe przyczyny nadmiernego grzania się układów pamięci i cpu?
    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Typowe przyczyny nadmiernego grzania się układów pamięci i cpu?
    Date: Fri, 8 Jun 2018 12:47:47 +0200

    W dniu 2018-06-08 o 04:14, Pszemol pisze:
    > Procesor embedded NXP serii Cortex M4... Pracuje zaledwie 100MHz...
    > W czasie normalnej pracy jest zimny, temperatura pokojowa...
    >
    > Klient zwraca już 3 płytę w której procesor zwiera szynę 3V3
    > i grzeje się tak, że dotykając go palcem ciężko wytrzymać...
    >
    > Do procesora podłączone kostki zewnętrznej pamięci flash i SDRAM.
    > Też normalnie zimne.
    >
    > Na próbę biorę jedną płytkę: wymieniam starannie ten grzejący się
    > cpu... mierzę napięcia, wszystko ok. Procesor programuję, program
    > startuje, na LCD obraz, za moment grzeje się niebotycznie kostka
> [...]

    Co sprawdzić nie wiem.
    Nigdy też nie projektowałem tak szybkich urządzeń, ani procka z
    zewnętrznym RAM.

    Kiedyś wyczytałem że połączenie 1 do 1 wyjścia z wejściem cyfrówki,
    gdzie są bardzo duże dU/dt powoduje, że na wejściu pojawiają się
    przepięcia poza przedział napięć zasilania. Kondensatory na VCC nie
    pomogą bo to chodzi o spadki na wewnętrznych podłączeniach struktury do
    pinów VCC i GND. Te przepięcia są tłumione diodami zabezpieczającymi.
    Nie wiem, może diody podlegają stopniowej degradacji.
    Takie przepięcie wywołując impuls prądu w takiej diodzie ponad ileś tam
    być może może doprowadzić do latch-up.

    W takie linie podobno powinno się wkładać rezystory (rzędu 47..100) w
    szereg.
    P.G.