  • Data: 2017-05-31 18:50:27
    Temat: Re: Upał w służbie ludzkości ;)
    Od: Lisciasty <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 31 maja 2017 13:06:33 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > Na zawiasie od zewnatrz.
    > Zaleta - slonce nie podgrzewa wnetrza. O ile we wnetrzu nikogo nie ma
    > i moze by zaciemnione.

    Nie będzie zaciemnione, bo jak będziesz miał to nachylone pod kątem
    np. 40 st. to bokiem światło odbite spokojnie wpadnie, co prawda
    będzie mrocznie ale widocznie ;)

    > Plus panele ... po ~10 latach sie zwroci ... o ile falownik sie nie
    > zepsuje :-)

    No niestety, jak by nie liczył to czy to mała instalacja czy duża,
    zwróci się mniej więcej po 10 latach. Mówię tu oczywiście o bilansowaniu,
    bo na sprzedaż to przy obecnych cenach zwróci się może za 30 lat ;)

    Niemiaszki z dotacjami i cenami gwarantowanymi mają ciekawiej,
    po 5 latach mają zwrot.

    > Moze i wygeneruja, ale tym razem Unia wstrzyma pieniadze..

    Pożyjom uwidim, póki co jestem umiarkowanym pesymistą w tej kwestii...

    L.