  • 221. Data: 2013-03-03 10:38:36
    Temat: Re: Uwaga pirat - HID Xenon
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Sat, 2 Mar 2013 23:14:38 +0100, RoMan Mandziejewicz
    <r...@p...pl.invalid> wrote:

    > O jakim resorze we Fiacie 125 Ty piszesz?

    O tych:

    http://racingcars.wdfiles.com/local--files/fiat-125s
    /fiat125section_300.jpg

    r.
    _____________
    robert rędziak e36/5 323ti na-6 mailto:giekao-at-gmail-dot-com

  • 222. Data: 2013-03-03 10:39:44
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    <r...@p...pl.invalid> wrote:

    > O jakim resorze we Fiacie 125 Ty piszesz?

    O tych:

    http://racingcars.wdfiles.com/local--files/fiat-125s
    /fiat125section_300.jpg

    r.

    PS. Owszem, z przodu go nie ma.
    _____________
    robert rędziak e36/5 323ti na-6 mailto:giekao-at-gmail-dot-com

  • 223. Data: 2013-03-03 11:05:39
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    W dniu 2013-03-02 23:06, Artur Maśląg pisze:
    > (...)

    > A gdzie widzisz jakąkolwiek wiarę (poza Twoją i Arbitra)?

    moją, jeszcze moją.

    > Ja pisałem o fizjologii i wynikających z tego konsekwencjach
    > w postaci norm/przepisów, a nie o wierze...

    ok wiem, że bałwochwalczo wierzysz w przepisy i normy.
    a ja np.nie wierzę bezkrytycznie, miałbym ochotę zweryfikować czy są
    naprawdę słuszne.

    co szkodzi takiemu R2r
    zrobić "garażową" fotkę swoich xenonów?
    ustalona odległość, czułość, przesłona, obszar zdjęcia
    można pobawić się porównaniem np. z fotkami Arbitra

    przepisów nie zmienimy, ale podyskutować warto.

  • 224. Data: 2013-03-03 11:43:22
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2013-03-03 10:39, Robert Rędziak pisze:

    > O tych:
    >
    > http://racingcars.wdfiles.com/local--files/fiat-125s
    /fiat125section_300.jpg

    > r.
    >
    > PS. Owszem, z przodu go nie ma.

    Chodzi mi o sprężyny z przodu. Nazwanie ich resorami to poważny błąd?
    Jeśli tak to kajam się mocno. ;-)
    Zresztą może to i były nie od 125 a od jakiegoś innego modelu Fiata. Jak
    już wspomniałem rzecz miała miejsce grubo ponad ćwierć wieku temu i
    mogłem coś pomylić, niemniej istota sprawy pozostaje - rzecz, która
    "wyglądała na taką samą" wcale taką samą nie była, ale żeby to odkryć
    trzeba było wykonać pewne odpowiednio dokładne pomiary.

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 225. Data: 2013-03-03 11:51:10
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2013-03-03 11:05, nazgul pisze:
    > co szkodzi takiemu R2r
    > zrobić "garażową" fotkę swoich xenonów?
    Brak garażu? Brak niehomologowanych reflektorów w dostępnych mi
    pojazdach? Brak czasu na zabawy nic nie wnoszące do dyskusji?

    > ustalona odległość, czułość, przesłona, obszar zdjęcia
    > można pobawić się porównaniem np. z fotkami Arbitra
    I guzik z tych porównań wynikający...

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 226. Data: 2013-03-03 12:16:11
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    W dniu 2013-03-03 11:51, R2r pisze:
    > Brak garażu? Brak niehomologowanych reflektorów w dostępnych mi
    > pojazdach? Brak czasu na zabawy nic nie wnoszące do dyskusji?

    > I guzik z tych porównań wynikający...

    w sumie mógłbyś się też nie odzywać
    bo co z tego wynika?

  • 227. Data: 2013-03-03 16:33:33
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello R2r,

    Sunday, March 3, 2013, 11:43:22 AM, you wrote:

    /fiat125section_300.jpg
    > Chodzi mi o sprężyny z przodu. Nazwanie ich resorami to poważny błąd?

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Resor

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 228. Data: 2013-03-03 20:40:10
    Od: R2r <b...@a...pl>

    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Resor
    >
    > [...]
    No...
    "Resor - element resorujący, który _najczęściej_ ma postać sprężyny
    wielopłytkowej utworzonej z płaskowników stalowych, zwanych piórami."
    Definicja w części po przecinku to definicja pewnego rodzaju resora -
    resora piórowego.
    Czy sprężyna nie jest elementem resorującym z przodu F125 (i wielu
    innych samochodów)?
    Ale nieważne, już się pokajałem i wyjaśniłem, że chodzi o sprężyny.
    Dokładniej, żeby się znowu ktoś nie przyczepił - o sprężyny śrubowe. ;-)
    Wiadomo już o co chodzi i to najważniejsze. ;-)

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 229. Data: 2013-03-03 20:40:54
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2013-03-03 12:16, nazgul pisze:

    > w sumie mógłbyś się też nie odzywać
    > bo co z tego wynika?
    I vice versa.

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 230. Data: 2013-03-03 20:41:29
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-03-02 23:08, R2r pisze:

    > No ale dał (dały) się założyć. A dla mnie wtedy (to był koniec lat
    > 70-tych więc miałem wtedy tak ok. 10 lat i bacznie przyglądałem się
    > całej pracy) wyglądał tak samo. :-)

    Nie wiem czy się dały założyć, ponieważ Fiat 125 nie miał resora
    z przodu - miał za to dwa z tyłu (chyba dwupiórowe), montowane wzdłużnie
    (i sztywny most). Z przodu miał zawieszenie niezależnie,
    dwa wahacze + sprężyna + amortyzator na stronę :) Zastava (bazowana
    na Fiat 128) miała napęd na przód, z przody typowe kolumny
    MacPhersona (tak to się chyba pisze), a z tyłu poprzeczny resor
    i dwa wahacze poprzeczne. Nie wiem jaka była możliwość adaptacji
    sprężyn z Fiata 125 do Zastawy (przód) (o ile to miałeś na
    myśli), podobnie jak nie mam bladego pojęcia, czy dało się
    dostosować resor z Fiata 125 do Zastavy na tył :)
    Zasadniczo to nie chodziło mi o Twój błąd wprost, tylko mechanizm
    powielania bzdur.

    > Podobnie jak dla domorosłych konstruktorów tanich hidów reflektory
    > halogenowe i ksenonowe soczewkowe są takie same. :-)

    Coś w tym guście - Ty napisałeś bzdurę (pomylić się przecież można,
    szczególnie zę jak piszesz było to dawno i srajtkiem byłeś),
    J.F. odpowiedział, że nie widzi w tym nic dziwnego, ponieważ auta
    podobne (co jest już bzdurą^2 - zupełnie inna konstrukcja, zawieszenia,
    napęd itd.), Venioo doprawił bez żadnej weryfikacji, że pewnie nawet
    ta sama płyta podłogowa (i inne teoretyzowania), co już w ogóle
    świadczy o klepaniu dla zasady, a nie o jakiejkolwiek wiedzy
    w dyskutowanym zakresie.