eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaWielkość kół w wielkich wywrotkach. › Re: Wielkość kół w wielkich wywrotkach.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!newsreader5.netcologne.de!news.netcologne.de!peer02.ams1!peer.ams1.xlned.
    com!news.xlned.com!feeder.cambriumusenet.nl!feed.tweaknews.nl!posting.tweaknews
    .nl!fx18.ams1.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Wielkość kół w wielkich wywrotkach.
    References: <pcs0v0$ptj$1@node2.news.atman.pl> <HBhIC.47527$jK6.11917@fx13.ams1>
    <z1zjngiqgkgu$.144iwkqjzslup.dlg@40tude.net>
    <AkpIC.123238$lj.57646@fx05.ams1>
    <5af2b894$0$608$65785112@news.neostrada.pl>
    <xbzIC.51033$hf4.32721@fx19.ams1>
    <5af2cd36$0$692$65785112@news.neostrada.pl>
    <beAIC.47743$jK6.4018@fx13.ams1>
    <5af2d5ce$0$602$65785112@news.neostrada.pl>
    <ZxBIC.75148$kJ2.72306@fx22.ams1>
    <5af2eba7$0$31368$65785112@news.neostrada.pl>
    User-Agent: slrn/1.0.3 (Linux)
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 37
    Message-ID: <58MIC.128819$NJ5.20436@fx18.ams1>
    X-Complaints-To: a...@t...nl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 10 May 2018 00:12:49 UTC
    Organization: Tweaknews
    Date: Thu, 10 May 2018 00:12:49 GMT
    X-Received-Body-CRC: 1518309747
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:40886
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2018-05-09, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "Marcin Debowski" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:ZxBIC.75148$k...@f...ams1...
    > On 2018-05-09, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    >>> Moze, ale na drodze jednak opona troche siada.
    >>> Idealny walec na plaskiej powierzchni ma pole styku zero, wiec pod
    >>> byle naciskiem sie kawalek rozplaszczy tak, ze cisnienia po obu
    >>> stronach bieznika beda rowne - plus/minus sztywnosc gumy.
    >
    >>Ale ona zawsze trochę siada w bardzo szerokim zakresie ciśnień, no to
    >>jak to może być wyznacznikiem relacji? Mówisz nominalnie tyle, więc
    >>taki
    >>nacisk. Dam 50% więcej (przyjmując, że wytrzyma), też siądzie
    >>przeciez a
    >>reguła już się nie będzie zgadzać.
    >
    > Alez bedzie. napompujesz 50% wiecej, to moze nawet nie zauwazysz, ale
    > splaszczenie na styku sie zmniejszylo, i powierzchnia styku mniejsza.

    O ile, 50%? Zwracam uwage, że zastosowałeś to kryterium jako wyznacznik
    nacisku na jednostke powierzchi podłoża, no chyba że coś źle zrozumiałem :)

    Jesli jednak nie, to zrób eksperyment ze swoim samochdem: napompuj koło
    do wielkości nominalnej a dalej zmniejszaj cisnienie i zobacz kiedy
    naprawdę obrys opony siądzie i jak będzie się zmieniała powierzchnia
    kontaktu. Idę o zakład, że zejdziesz przynajmnie do 1/3 wartosci
    nominalnej, przy powierzchni kontaku zwiekszonej może o 30%

    > Opona w miare wiotka - cisnienia po obu stronach gumy musza sie
    > zgadzac.

    Opona wcale nie wiotka. Tam są grube płaty gumy, kord stalowy, nylonowy,
    kewlarowy, wszystko zbrojone. To nie ma działać jak balonik. A taki duzy
    pojazd to ma już w ogóle te opony zapewne dosyć poważne.

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: