  • Data: 2017-10-04 11:47:06
    Temat: Re: Woda, przelew i podciśnienie - robi się lejek i hałasuje
    Od: WM <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-10-04 o 01:16, Konrad Anikiel pisze:

    > O, to jest klasyczny, podręcznikowy szkic. Bardzo dobry. Tylko trzeba jeszcze
    doczytać kilka stron tekstu przed/za tą ilustracją. Są dwa mechanizmy powstawania
    tego lejka: po pierwsze, ruch obrotowy cieczy powoduje odrzucanie jej na bok siłą
    odśrodkową, a po drugie jak już odpłynie ciecz znad odpływu, to coś musi wpłynąć z
    boku w to miejsce i to zajmuje trochę czasu. W rzeczywistości zawsze jest kombinacja
    tych dwóch mechanizmów w jakiejś tam proporcji, zależnej m.in. od głębokości. Adam
    swój filmik zrobił tak żeby nie było na nim nic widać, więc nie ma żadnej gwarancji
    czy taki albo inny sposób zadziała. Tak czy siak, ten trzeci szkic (dwie brzechwy na
    krzyż i okrągły dekielek nad nimi) to jest dokładnie końcówka tłoczka ze strzykawki.
    Takie rozwiązania działają, powszechnie się je stosuje na przykład w ogromnych
    zbiornikach różnych frakcji węglowodorów w portach albo w przemyśle. Ale tu jest
    skala kieszonkowa, trochę poza moim normalnym doświadczeniem.

    Ja bym to wyciął nożycami z płyty plastikowej i złożył bez kleju.
    https://zapodaj.net/bb05406bd8c93.jpg.html
    Zrobiłem to w ramach wprawek we FreeCad-zie.

    WM