  • Data: 2017-10-04 12:00:48
    Temat: Re: Woda, przelew i podciśnienie - robi się lejek i hałasuje
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki) szukaj wiadomości tego autora

    Konrad Anikiel <a...@g...com> wrote:

    > Ewentualnie zrób to sam w realu: kup za 50 groszy strzykawkę, kuchennymi
    > nożycami ją poobrzynaj i już za 15 minut będziesz miał odpowiedź.

    Zrobiłem, tylko w inny sposób (ale efekt końcowy ten sam), do tego
    zmieniłem wąż na 12mm. Efekt jest taki, że woda ciurka sobie powoli, ale
    poziom za bardzo rośnie (bo ciurka wolniej, niż rośnie), bo jest powietrze
    w wężu i z jakiegoś powodu nie może wydostać się przez vortex breaker. Po
    podniesieniu węża tak, żeby wydobyć powietrze wylotem, woda zaczyna lecieć
    szybciej, poziom spada, ale jak już spadnie, to znowu świszczy. Film:

    http://youtu.be/m2FYIdBiI8o

    Mam wrażenie, że vortex breaker nie pomoże, gdy poziom będzie bliski
    poziomowi odpływu, podobnie kapturek ponad (bo on będzie już nad
    powierzchnią wody)... co więc zrobić? Taki grzybek, który ktoś wkleił,
    i zasysać równomiernie z boków? Czy coś jeszcze innego?

    Problem rozwiązałoby coś, co utrzymałoby poziom wody ponad poziomem
    odpływu - może jakiś zawór, który zużyłby 1mbar (1cm słupa wody) na
    otworzenie się? Są takie zawory?

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]