  • Data: 2016-08-02 15:03:58
    Temat: Re: Wybierak WK-610... Jak wykonać zastępnik?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup

    >Ale i tak było cięższe. Są zalety i wady, po obu stronach.

    Watpie. Jakby bylo lepiej na zwyklych przekaznikach, to by zrobili na
    zwyklych.

    Zreszta - zrob, to sie dowiesz :-)

    >Nie tak bardzo - tu również występuje problem sklejania
    >kotwica-rdzeń, minimalizowany nie przekładkami antymagnetycznymi,
    >lecz specjalnym

    Kojarze jeszcze rozwiazanie z miedzianym nitem w kotwicy.

    >kształtowaniem kotwicy - z rdzeniem styka się ledwie kawalątek, ale i
    >to się sklepuje w końcu i trzeba dać nową kotwicę, a jako, że w PC
    >jest to jeden wielki kawał grubej blachy (parę mm), ściśle
    >wykształtowanej, to wymienia się całość, a stara na żyletki. Ja z tym
    >technikiem, ze swoim kierownikiem, sporo się na ten temat nagadałem i
    >niestety, to trzeba regularnie obsługiwać, na szczęście na długo to
    >wystarcza.

    No coz, chetnie bym sie dowiedzial jak to na zachodzie wygladalo.
    Dali troche lepsze materialy, gwarancja na 10 lat, i 99% 10 lat
    wytrzymywalo ?
    A reszte sie wymienialo w calosci ?

    >Kontaktronów trochę, się zmieszczą. Musiałbym dobrze poszperać po
    >różnych typach, aby znaleźć coś miniaturowego,

    mam gdzies radzieckie subminiaturowe.
    przekaznik DPDT (2 przelaczne) ma wymiary ~5x10x10mm.
    Kontaktrony sie chowaja.

    Swoja droga ciekawe - to musiala byc wysoka technologia, jak na Rosjan
    ... a moze ich nie doceniamy ?

    >co dało by się pospinać w zestawy, a nie kosztować jak voodoo. Poza
    >tym, skoro gościu zrobił zegar, co dopiero był tu pokazany, bez
    >jednegi nawet scalaka, to i ja spróbuję zestawić sobie taki
    >zamiennik,

    A Ty chcesz zrobic zamiennik, czy zrobic zamiennik bez jednego scalaka
    ? :-)

    >Skoro ktoś taki zegar zrobił:
    >https://www.youtube.com/watch?v=1it3kjIgocc

    Interesujace. Wychodza mu 3 przekazniki na przerzutnik.
    Kiedys tu konkurs rozpisalem - potrzeba IMO 4 lub 5 na taki "hazard
    free".

    >To ja sobie wybieraczka na przekaźnikach nie machnę? :)

    Komputer Zuse sobie machnij
    https://en.wikipedia.org/wiki/Konrad_Zuse

    Swoja droga - bylo cos takiego jak arytmometr czy maszyna do
    ksiegowania.
    Urzadzenia nie widzialem, ale przekaznikow bylo ponoc w tym pelno - do
    tej pory mam chyba w szufladzie.
    niektore o 7 zestykach.

    Aritma ? Czeskie to bylo, albo NRD.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Maszyna_do_ksi%C4%99go
    wania
    https://en.wikipedia.org/wiki/Accounting_machine

    >Ale to wtedy tak samo atmel do WK610 - choć kusi rozwiązanie z
    >elektroniką, jednak chodzi mi o to, by elektrycznie nie dało się to
    >odróżnić.

    No przeciez do tego zmierzam.
    Potrzebujesz zamiennik WK610 ? To zrob. Przekazniki na "wyjsciu",
    przekazniki lub transoptory na wejsciu, a w srodku atmelek do
    sterowania :-)

    >Zresztą daleko nie szukać - SPC100, szeroko zachwalana w mediach,
    >jako hmm... polski (?) wynalazek, pierwsza połowa lat 80., sterowana
    >mikroprocesorem, w środku jeden wybierak, dość spory. Podobno takie
    >podejście wymagało 1/3 ilości wybieraków, koniecznych przy sterowaniu
    >tradycyjnym.

    A to nie znam, ale rozwiazanie naturalne - komutacja zestykami, bo tak
    prosciej, sterowanie procesorem, bo tak prosciej :-)
    Tylko ze biurowych centralkach to raczej zwykle przekazniki byly, a
    nie jakies wybieraki.
    Widac czasy juz sie zrobily takie, ze wybieraki byly za drogie :-)
    Albo ograniczenia centralki powodowaly, ze przekaznikow wystarczalo
    mniej.

    >Wolałbym własny cyrk, własne małpy :)

    Dlatego wypozyc muzeum. Zawsze mozna odebrac.

    J.