  • Data: 2016-08-02 19:12:48
    Temat: Re: Wybierak WK-610... Jak wykonać zastępnik?
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:57a09a41$0$12546$65785112@news.neostrada.pl...

    > Watpie. Jakby bylo lepiej na zwyklych przekaznikach, to by zrobili na
    > zwyklych.

    No i robili, włala:
    https://www.youtube.com/watch?v=QgB0KSjC2zg
    https://www.youtube.com/watch?v=IbTGVN2VMnQ
    Pierwszy Komertel (PRX205) był takim przekaźnikowym krosbarem (nadużywam
    trochę tego pojęcia w sensie, że połaczenia realizoweane są przez
    skrzyżowanie) wlaśnie. (chyba nawet pojawia się ten symbol na filnmie, to są
    2 części). Oczywiście, sterowanie już cyfrowe, ale komutacja jak najbardziej
    analogowa.

    > Kojarze jeszcze rozwiazanie z miedzianym nitem w kotwicy.

    Ale piszesz o kotwicach zwykłych przekaźników, czy o kotwicach mostków, bo
    tu uwarunkowania są daleko różne...?

    > No coz, chetnie bym sie dowiedzial jak to na zachodzie wygladalo.
    > Dali troche lepsze materialy, gwarancja na 10 lat, i 99% 10 lat
    > wytrzymywalo ?

    Ja tam nie mierzyłem, na ile starczało. Robiliśmy, ZANIM się popsuło.

    > A reszte sie wymienialo w calosci ?

    Nie pamiętam, czy drążki były wymieniane, 6 lat przepracowałem i nie
    kojarzę, ale tam, to choć to długie, to jednak bliżej uwarunkowaniami było
    do zwykłego przekaźnika raczej, vchoćby ze wazględu na niewielkie siły
    wymagane. A mostek to jednak kawał mela musiał być, bo drążek, to tylko
    wąsika podstawiał, by ten wszedł w zaczep, cała robota. Mostek zaś musiał to
    jeszcze pociagnąć i utrzymać.

    > mam gdzies radzieckie subminiaturowe.
    > przekaznik DPDT (2 przelaczne) ma wymiary ~5x10x10mm.
    > Kontaktrony sie chowaja.
    >
    > Swoja droga ciekawe - to musiala byc wysoka technologia, jak na Rosjan ...
    > a moze ich nie doceniamy ?

    Z pewnościa nie doceniamy. Może w znacznej części z powodów
    historyczno-politycznych, ale subiektywnie. Rosjanie to całkiem niegłupi
    naród, choć jak wszędzie, są i ludzie, i taborety. Komu Warszawa zawdzięcza
    jedną z najstarszych sieci wodociagowych, z urządzeniami do dziś sprawnie
    działającymni? Tak, Rosjanom, Starynkiewicz nie znający nawet naszego
    języka, był otwarty dla obywateli i każdy mógł do niego przyjść, porozmawiać
    o problemach.

    > A Ty chcesz zrobic zamiennik, czy zrobic zamiennik bez jednego scalaka ?
    > :-)

    Bez scalaka właśnie.

    > Interesujace. Wychodza mu 3 przekazniki na przerzutnik.
    > Kiedys tu konkurs rozpisalem - potrzeba IMO 4 lub 5 na taki "hazard free".

    > Komputer Zuse sobie machnij
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Konrad_Zuse

    Dał Konrad radę w '37? dał. No i ch...achacha :P :)

    > No przeciez do tego zmierzam.
    > Potrzebujesz zamiennik WK610 ? To zrob. Przekazniki na "wyjsciu",
    > przekazniki lub transoptory na wejsciu, a w srodku atmelek do sterowania
    > :-)

    OK, spoko, to też. Ale chcę najpierw bez elektroniki, a potem może nawet
    pneumonicznie? :)

    (wczesne lata '80)
    > Widac czasy juz sie zrobily takie, ze wybieraki byly za drogie :-)
    > Albo ograniczenia centralki powodowaly, ze przekaznikow wystarczalo mniej.

    Bardziej mi się wydawało, że raczej chęć pokazania Zgniłemu Zachodowi, że
    "my tesz potrafimy" (nie poprawiać orta)?
    Podobno te centrale miewały problemy wynikające z nienajwyższej mocy
    procesora...

    > Dlatego wypozyc muzeum. Zawsze mozna odebrac.

    Do Muzeum Techniki, będą mieli co na złom spylić, na pokrycie długów...

    --
    Życie jest przepiękną telenowelą, przenoszoną drogą płciową.
    (C) Ferdek Kiepski