  • Data: 2018-08-14 12:32:56
    Temat: Re: Wyłączanie systemowych
    Od: Marek <f...@f...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 14 Aug 2018 09:19:58 +0200, Trybun <c...@j...ru> wrote:
    > To u ciebie coś nie tak z logiką - bo o ile można spod konsoli
    > zamrażać
    > funkcje to wiedz że "programy" to nic innego jak graficzne nakładki
    > na
    > te konsolowe komendy.

    Przestań opowiadać Androny,, sam jesteś nakładka.
    To że w jakimś telefonie miałeś zainstalowaną aplikację przez
    producenta, która działała na uprzywilejowanych prawach,
    umożliwiających tak szerokie modyfikowanie działania aplikacji
    systemowych (nie mam na myśli podstawowego tymczasowego
    zatrzymywania) to bardzo źle i nie jest zgodne z ogólną polityką
    dystrybucji Androida, w myśl dwoch zasad, pierwsza, że nie daje się
    małpie brzytwy a druga że aplikacje działające na uprzywilejowanych
    prawach mogą stać się wektorem ataku i należy ich ilość
    zminimalizować do niezbędnego minimum.

    Wyglada na to, że bardzo słusznie że teraz nie możesz tego zrobić od
    strony "telefonu", bo nie ogarniasz podstawych rzeczy i mógłbyś sobie
    zrobić krzywdę (w myśl tej pierwszej wyżej wymienionej zasadzie).

    Dlatego w standardowej dystrybucji Androida każda instalowana
    aplikacja jest sandobxowana i uruchomiana z prawami
    nieuprzywilejowanego użytkownika. Jeśli jest nawet "nakładką" i
    uruchomi sobie shell'a z "konsolowymi komendami" (np. pm czyli
    packet meneger) to nadal nic nie da bo te forkowane procesy
    dziedziczą prawa tego nieuprzywilejowanego użytkownika więc NIC nie
    mogą zrobić (w telefonie bez roota) i dlatego te nakładki ci nie
    działają. Jakbyś był choć trochę ogarnięty to byś sam o tym się
    przekonał uruchomiajac ręcznie dowolnego shell'a i wydajac
    polecenie:

    u0_a252@C6603:/ $ pm hide com.sony.whatever
    Error: java.lang.SecurityException: Neither user 10252 nor current
    process has android.permission.MANAGE_USERS.
    1|u0_a252@C6603:/ $

    I dostałbyś oczywiście błąd jak wyżej o niewystarczających
    uprawnieniach. I nie ma znaczenia czy odpali to jakaś nakładka czy
    bezpośrednio ręcznie shellem.
    Jedynym rozwiązaniem jest uruchomienie ZEWNĘTRZNEGO klienta adb z PC,
    który łączy się z systemowym procesem działającym z odpowiednimi
    uprawnieniami i on dopiero może uruchomić odpowiednie polecenia lub
    usługi.
    Dlatego wymagany jest zewnętrzny klient bo tylko ZGODA na zewnętrzne
    debugowanie USB nadaje odpowiednie prawa np. do forkowanego shell'
    przez adb.

    Kilka postów wyżej dostałeś instrukcję jak wyłączyć trwałe systemową
    aplikację używając klienta adb uruchomionego z PC.

    --
    Marek