  • Data: 2019-03-21 20:15:34
    Temat: Re: Z ciekawości-jak wyjdzie
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-03-21 o 08:27, J.F. pisze:

    > Ale spory kawal nieba nie jest przepalony, wiec budynek znacznie
    > ciemniejszy.

    Ciemniejszy niż ciemny fragment nieba? Nie sądzę. Ja obstawiam, że
    podobny. Budynek ma podobny poziom jasności co ciemny fragment nieba.
    Czyli trochę poniżej jasności, do której ustawił się aparat. Nie ma nic
    zaskakującego w powyższych zdjęciach, co mogłoby świadczyć o lepszej niż
    średnia dynamice mikroprzetwornika. Byle czym da się powtórzyć takie ujęcie.

    > Otoz to - wez raw, ustaw parametry tak, aby wydobyc cienie, i wtedy
    > mozemy zobaczyc, jak sobie z ciemnymi radzi matryca.

    Czyli co? Obalasz celowość własnych rozważań? :-D

    > A najlepsze byloby jakies stanowisko pomiarowe z roznymi jasnosciami
    > na jednym kadrze ...

    Wiem co by wykazało: marną dynamikę. Tysiące fot przetworzyłem z RAW z
    kilku aparatów jakie miałem. Patrząc po reakcji na suwaki w ACR jestem w
    stanie określić rodzaj matrycy z wielu z tych ujęć. Nie trzeba się
    zbytnio zagłębiać w cyferki aby dostrzec regułę: mały piksel nie jest w
    stanie wykrzesać z siebie dobrej dynamiki. Skuteczność wydobywania
    detali z cieni zdradza jakość.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek