    From: Tomaszek <t...@t...org>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Z czym ja tu mam problem? ;) Znikająca pamięć RAM
    Date: Wed, 12 Jun 2019 20:17:58 +0200

    W dniu 2019-06-12 o 19:50, Andrzej P. Wozniak pisze:

    > Z opisu wynika, że to jednak może być bateria. Nie ma się co sugerować
    > samym napięciem, musi być jeszcze prąd. Zamień i sprawdź. Jeśli nie
    > pomoże, to masz jeszcze parę możliwości:
    >
    > 1. Jeśli płyta jest pionowo w obudowie, sprawdzić, jak działa położona
    > poziomo. Ciężar radiatora procesora razem z wentylatorem może powodować
    > naprężenia.

    Może być. Tylko że to standardowe chłodzenie pod AM3 ze standardowym
    wentylatorem. Ale nie ma problemu, mogę nawet położyć cały komputer
    poziomo (jest dysk SSD, to położenie mu nie robi różnicy)

    > 2. Sprawdzić, jak płyta się sprawuje bez obudowy. Samo mocowanie w
    > obudowie też może powodować naprężenia.

    Też spróbuję. Tylko, że płyta jest nieruszana od 5 lat, tylko
    powierzchownie czyszczona raz do roku.

    Pierwsze co mi przychodzi do głowy to problem mechaniczny i słabe
    połączenie modułu, w wyniku naprężeń i temperatury mogło się coś tam
    odkształcić po tylu latach. Popróbuję.

    Na razie podociskałem wszystko, przedmuchałem i jak problem się powtórzy
    to zastosuje się do rad. Znowu trzeba będzie poczekać parę dni, bo np.
    komputer włączony następnego dnia nie ma tych objawów co włączony po
    tygodniu.

    Dziękuję za wskazówki i sugestie.

    --
    t0maszek