  • Data: 2010-10-12 12:54:10
    Temat: Re: Z wiatrem szybciej od wiatru
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Konrad Anikiel" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    news:7d976013-ec22-4214-8388-bb57be638509@g18g2000yq
    k.googlegroups.com...
    > Owszem, ma znaczenie. Trzymasz się kurczowo tej łódki z żaglem. A w
    > tych wiatrakach są koła. Przyspieszenie jest jak masz na nich moment.
    > A moment bierzesz z energii i tylko to jest ważne. Martwy punkt
    > pokonujesz energią kinetyczną, mimo że chwilowo Ci źródełko energii z
    > wiatru zgasło. Nagle zmienia się znak momentu na kołach i jedziesz
    > dalej :)
    > Konrad

    Nie, ja nie pisze o zadnej lodce :)
    Zapomnij o "martwym punkcie" - jak chcesz mozesz sobie rozpedzic
    pojazd pchajac go autem, czy napedzajac silnikiem.

    Znaczenie ma jedno - wykonujesz prace zeby napedzac pojazd pokonujacy
    opor powietrza, ktore to powietrze krecac smiglem wytwarza moment
    napedzajacy kola pchajace pojazd pokonujacy opor powietrza, ktore
    to powietrze krecac smiglem wytwarza moment napedzajacy kola pchajace
    pojazd itd.

    Cos mi to przypomina - cos na "P" ;)