eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaZ wiatrem szybciej od wiatru › Re: Z wiatrem szybciej od wiatru
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed0
    0.sul.t-online.de!t-online.de!border4.nntp.dca.giganews.com!border2.nntp.dca.gi
    ganews.com!nntp.giganews.com!postnews.google.com!j25g2000yqa.googlegroups.com!n
    ot-for-mail
    From: adam <a...@w...de>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Z wiatrem szybciej od wiatru
    Date: Tue, 12 Oct 2010 08:50:02 -0700 (PDT)
    Organization: http://groups.google.com
    Lines: 29
    Message-ID: <8...@j...googlegroups.com>
    References: <5...@c...googlegroups.com>
    <i911au$jnd$1@news.onet.pl> <4...@n...home.net.pl>
    <i919v4$f9t$1@news.onet.pl> <4...@l...tpsa.pl>
    NNTP-Posting-Host: 92.206.27.179
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-1
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Trace: posting.google.com 1286898602 28402 127.0.0.1 (12 Oct 2010 15:50:02 GMT)
    X-Complaints-To: g...@g...com
    NNTP-Posting-Date: Tue, 12 Oct 2010 15:50:02 +0000 (UTC)
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: j25g2000yqa.googlegroups.com; posting-host=92.206.27.179;
    posting-account=ZyYqXQoAAADqQ4ObgccsXoCVhqFLsAf4
    User-Agent: G2/1.0
    X-HTTP-UserAgent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.0; en-US) AppleWebKit/534.3
    (KHTML, like Gecko) Chrome/6.0.472.63 Safari/534.3,gzip(gfe)
    X-Original-Bytes: 2735
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:27197
    [ ukryj nagłówki ]

    On Oct 12, 12:30 pm, myszek <k...@l...tpsa.pl> wrote:
    >
    > Z tego co wiem (bo kiedys liczylem) to jest jeszcze zabawniej.
    > Jezeli jedziemy _pod_ wiatr (rzeczywisty) to wiatrak odbiera
    > energie od strumienia powietrza i przekazuje na kola, ktore daja
    > sile napedowa. Wiatrak stawia oczywiscie dodatkowy opor, ale
    > dzieki temu, ze predkosc wzgledem wiatru jest wieksza niz wzgledem
    > jezdni, energia odebrana przez wiatrak jest wieksza niz potrzeba na
    > pokonanie tego oporu (pamietajmy ze moc=sila x predkosc).
    >
    > Natomiast jadac z wiatrem, i to niezaleznie od predkosci,
    > mamy odwrotna sytuacje: kola odbieraja czesc energii ruchu
    > pojazdu, stawiajac dodatkowy opor, w zamian napedzaja smiglo,
    > ktore daje ciag. Dzieki temu, ze predkosc wzgledem wiatru jest
    > mniejsza niz wzgledem jezdni (dla powolnego ruchu - ujemna,
    > dla szybkiego - dodatnia, ale nadal mniejsza o wartosc predkosci
    > wiatru), ciag smigla jest wiekszy od oporu, stawianego przez kola.  

    To jest poprawne wytlumaczenie. Ten ostatni akapit dotyczy tego
    pojazdu.

    Tutaj obrazkowo obydwa kierunki (najpierw z wiatrem szybciej niz
    wiatr, potem pod wiatr szybciej niz wiatr):
    http://www.youtube.com/watch?v=FqJOVHHf6mQ

    Tutaj artykul naukowy ktory tez opisuje jazde rownolegle do wiatru,
    szybciej niz wiatr, w obydwa kierunki :
    http://orbit.dtu.dk/getResource?recordId=241183&obje
    ctId=2&versionId=1

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: