  • 21. Data: 2009-05-13 14:25:35
    Temat: Re: Zakup karty dźwiękowej
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "losowy" <u...@d...invalid> wrote in message
    news:gucldk$6vg$1@news.onet.pl...
    > Witam,
    > aktualnie posiadam SB LIVE 5.1 SB0220 i do tego głośniki 2.0 Genius SP-HF
    > 3000A -> http://www.forumpc.pl/index.php?showtopic=89297
    >
    > Jaką kartę dźwiękową polecacie tak, żeby poprawić jakość dźwięku?
    >
    > Przeznaczenie: 90% muzyka, 9% filmy, 1% gry.
    >
    > Fundusz: do 200 zł - jeśli naprawdę warto to te 50 zł jestem w stanie
    > dorzucić.

    Za 200zl niestety nie kupisz przyzwoitego wzmacniacza stereo i pary
    glosnikow, chociaz na przechodzonego NADa to juz powinno wystarczyc,
    pozostaje jeszcze pytanie co do niego podlaczysz.

    Bo to moim zdaniem jedyna sensowna droga poprawienia jakosci dzwieku w tym
    zestawie.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 22. Data: 2009-05-13 18:23:08
    Od: losowy <u...@d...invalid>

    Dzięki wszystkim za rady. Skuszę się na używanego Audigy 2 ZS SB0350.
    Usatysfakcjonuje mnie nawet minimalna poprawa jakości odtwarzanego
    dźwięku, a że pieniądz nie jest duży to myślę, że warto spróbować :)

  • 23. Data: 2009-05-13 18:41:36
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    CeBeR pisze:

    > LOL! SB 128 to definicja szumofona, a nie karta dźwiękowa.

    Nic nie szumiało. Dźwięk bardzo dobry, czysty.

    Pewnie masz rację :-)

    --
    animka

  • 24. Data: 2009-05-13 20:33:27
    Od: Mr.FX <m...@w...pl>

    > Dzięki wszystkim za rady. Skuszę się na używanego Audigy 2 ZS SB0350.
    > Usatysfakcjonuje mnie nawet minimalna poprawa jakości odtwarzanego dźwięku, a
    > że pieniądz nie jest duży to myślę, że warto spróbować :)

    Nie wiem, czy na Twoich głosniczkach usłyszysz rożnicę, ale jak już
    będziesz miał kartę to zawsze możesz sprawdzić: do odtwarzania użyj
    Foobara z pluginem do resamplingu (np. ssrc) do najlepiej 24/96K
    i wyjście wasapi w przypadku visty lub asio/kernel streaming
    w przypadku XP. Wtedy sygnał trafi bezposrednio do układu p16v.
    Powyższe stosuje sie dlatego, że Audigy nie potrafi obsłużyć sygnału
    16/44.1K bez sprzetowego resamplingu do 48K, a ten na poziomie
    drivera i miksera windows jest "średni").

    --
    Mr.FX [ myryfykysy ]

  • 25. Data: 2009-05-13 21:45:45
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia Wed, 13 May 2009 22:33:27 +0200, Mr.FX napisał(a):

> [...]
    > 16/44.1K bez sprzetowego resamplingu do 48K, a ten na poziomie
    > drivera i miksera windows jest "średni").

    Nie ma to najmniejszego sensu, chyba że chcesz bawić się w voodoo.

    --
    |Andrea|Gigabyte Triton 180, Gigabyte GA-MA69G-S3H, HP Pavilion W2408H
    AMD Athlon 64X2 4400+, Gigabyte Radeon HD4850, Arctic Freezer 64 Pro
    4x1GB RAM PC6400, ST3160815AS 160GB, ST3500320AS 500GB, WD2000JS 200GB
    Pioneer DVR-115, Tagan TG480-U15 480W, VideoMate E850F, Asus Xonar DX

  • 26. Data: 2009-05-14 05:17:45
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    losowy wrote:
    > U mnie podobnie to stoi, trochę większa odległość między głośnikami i
    > nie we wnęce.

    W takim razie moim zdaniem tym bardziej inwestycja w nowa karte nie ma
    zadnego sensu. Ale... jesli sprawi Ci to przyjemnosc... :)

    k,

  • 27. Data: 2009-05-14 07:21:11
    Od: Mr.FX <m...@w...pl>

    > Nie ma to najmniejszego sensu, chyba że chcesz bawić się w voodoo.

    W przeciwieństwie do audio voodoo, jest to dokładnie pomierzone
    w niezależnych testach RMAA (są tego setki stron w sieci), wyjaśnione
    technicznie na stronach autorów sterowników (głównie ALSA, KX Project),
    słyszalne na "zwykłym sprzęcie" (np. porządne DIY w granicach 3kzl),
    no i nic nie kosztuje, więc każdy może sobie to sprawdzić sam,
    bez narażania się na koszty oszustów, którzy sprzedają "grające
    sieciówki" i inne "ocieplające kable".
    A czy "zadziała" na "komputerowych głośniczkach"?
    Nie wiem, nie posiadam takowych, więc nie sprawdzałem.

    --
    Mr.FX [ myryfykysy ]

  • 28. Data: 2009-05-14 07:45:10
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    losowy pisze:

    > A no tym się nie bawiłem. Zainstalowałem i zostawiłem jak zobaczyłem
    > ogrom tych ustawień, ale na gotowce się skuszę :)

    Jeśli chcesz, to moje osobiste ustawienie (mikser MX6, kompresor i efekt
    lampowy) zgodne z wersją kx 3537: http://www.sendspace.com/file/lro6a0

    Pzdr, OMSON

  • 29. Data: 2009-05-14 08:28:49
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia Thu, 14 May 2009 09:21:11 +0200, Mr.FX napisał(a):

> [...]
    > technicznie na stronach autorów sterowników (głównie ALSA, KX Project),
    > słyszalne na "zwykłym sprzęcie" (np. porządne DIY w granicach 3kzl),

    No i właśnie do tego zmierzam: nie mamy tu do czynienia ze sprzętem DIY,
    ani nawet ze zwykłym sprzętem hi-fi, tylko z komputerowymi głośniczkami. W
    tej sytuacji nie nastąpi żadna prawdziwa poprawa jakości dźwięku wynikająca
    z lepszego resamplingu.

    A swoją drogą, chyba jednak w takiej sytuacji sięgnąć po kartę dźwiękową
    która zwyczajnie nie robi w ogóle żadnego resamplingu nieproszona.

> [...]
    > sieciówki" i inne "ocieplające kable".
    > A czy "zadziała" na "komputerowych głośniczkach"?
    > Nie wiem, nie posiadam takowych, więc nie sprawdzałem.

    Nie zadziała. Nawet słuchawki wpinane bezpośrednio do karty muszą być co
    najmniej przyzwoite, by było słychać różnicę.

  • 30. Data: 2009-05-14 11:29:51
    Od: losowy <u...@d...invalid>

    KILu napisał(a):
    > W takim razie moim zdaniem tym bardziej inwestycja w nowa karte nie ma
    > zadnego sensu. Ale... jesli sprawi Ci to przyjemnosc... :)

    Głośniki stoją na wysokości uszu, dwa metry ode mnie. Jakie powinno być
    ich poprawne rozstawienie?