-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: "miumiu" <a...@b...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Zaleznosc cisnienia w oponie od temperatury
Date: Wed, 18 Apr 2018 10:34:40 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 21
Message-ID: <pb7031$5os$1@node1.news.atman.pl>
References: <pb6mlj$sdm$1@node1.news.atman.pl>
<5ad6f460$0$31373$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: 79.110.197.249
X-Trace: node1.news.atman.pl 1524040609 5916 79.110.197.249 (18 Apr 2018 08:36:49
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 18 Apr 2018 08:36:49 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.2180
X-RFC2646: Format=Flowed; Response
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.2180
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2629367
[ ukryj nagłówki ]
> Zmienia się zgodnie z prawem Gay-Lussaca
> https://pl.wikipedia.org/wiki/Prawo_Charles%E2%80%99
a
> Czyli wzrost będzie wprost proporcjonalny do temperatury (przy przemianie
> w tym konkretnym wypadku o 9,16%, bo 25/273). To oczywiście sytuacja
> idealna - zakładamy, że guma się nie rozciąga i opona nie zmienia
> objętości, a także, że mamy do czynienia z gazem doskonałym. Prawo także
> nie będzie obowiązywać liniowo w całym zakresie temperatur (choćby
> dlatego, że w b. niskich gaz sie zestali, a w bardzo wysokich opona
> zdezintegruje ;-)
> W praktyce, w podanym przez Ciebie przedziale ciśnienie wzrośnie mniej,
> ale o ile mniej, nie wiem.
>
Ten Charles chyba specjalnie pod moje pytanie napisał to prawo ;) I wszystko
jasne. Zatem wzrost jest calkiem spory. Warto zatem opony pompowac przy
typowej temperaturze jazdy a nie w ekstremalnych warunkach.
Pzdr
Następne wpisy z tego wątku
- 18.04.18 10:36 miumiu
- 18.04.18 11:02 Poldek
- 18.04.18 11:58 Yogi\(n\)
- 18.04.18 17:03 Pawel \"O'Pajak\
- 18.04.18 17:13 Tomasz Gorbaczuk
- 19.04.18 08:46 miumiu
- 19.04.18 13:25 Jacek
- 19.04.18 13:54 J.F.
- 19.04.18 16:04 Jacek
- 19.04.18 16:54 J.F.
- 19.04.18 18:10 Tomasz Gorbaczuk
- 19.04.18 18:22 Zenek Kapelinder
- 19.04.18 19:22 Karolek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Elektryk przytarł podłogę
- Seat Altea MPI 102 KM Czy tym da się jeździć?
- Odkrywanie ameryki - auta gnija.
- ile pali hybryda
- no plans to put the hard shoulder back
- Tak a propo oznakowania na S8
- Nowa inwigilacja
- nakupcie sobie Borygo
- Samochód w ogniu
- Jak uszkodzona sonda lambda wpływa na dawkowanie paliwa?
- Michelin ucieka z Perły Północy
- Motodziennik #272 Zaspani aktywiści na mostach i Mediolan w Polsce
- P0 jusz żondzi
- Taryfikator mandatów
- A w USA benzyna kosztuje 3 złote. I co na to Tusk? ;-)
Najnowsze wątki
- 2024-04-29 Warszawa => Staż w dziale Sprzedaży B2B (2 miejsca) <=
- 2024-04-29 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-04-29 Ulm => IT Network Engineer <=
- 2024-04-29 Gdańsk => UX/UI Designer <=
- 2024-04-29 Gdańsk => AI Specialist <=
- 2024-04-29 frankowicze odcinek NNN
- 2024-04-29 Warszawa => Specjalista ds. Cyberbezpieczeństwa <=
- 2024-04-29 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2024-04-29 Zielona Góra => Inżynier R&D Energoelektronik <=
- 2024-04-29 Warszawa => Google Ads Freelancer <=
- 2024-04-28 wymiana przewodu od licznika do mieszkania
- 2024-04-28 Lustra w maszynie ASML
- 2024-04-28 Elektryk przytarł podłogę
- 2024-04-27 Nowy, "szybki "komputer AsRock nie posiada modułu TPM
- 2024-04-27 Nowy, "szybki "komputer AsRock nie posiada modułu TPM