    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    <p50jgo$p6$1@node2.news.atman.pl> <m...@p...waw.pl>
    <%K7dC.613727$Uo7.297107@fx12.ams1>
    <5a7510e3$0$576$65785112@news.neostrada.pl>
    <XbadC.74623$YT.19192@fx01.ams1>
    <5a75ab97$0$552$65785112@news.neostrada.pl>
    <177dhsiw9t21y$.15qm6il8a4wjj$.dlg@40tude.net> <m...@p...waw.pl>
    <s...@4...net>
    <5a75f160$0$580$65785112@news.neostrada.pl> <m...@p...waw.pl>
    <5a771c78$0$555$65785112@news.neostrada.pl>
    <1sowf1o4z4bfy$.ki0tuw005wwq.dlg@40tude.net>
    <5a78c7ea$0$566$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Zamawianie rozmow
    Date: Wed, 7 Feb 2018 10:31:11 +0100

    Użytkownik "nadir" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2018-02-04 o 21:39, J.F. pisze:

    >Tak jest, od 1/8000*1 do 1/8000*31 sekundy, tyle czasu wymaga
    >zbuforowanie i przesunięcie próbki, w zależności od potrzeb, od
    >1-szej do 31-szej szczeliny.

    >Przeniesień może być tyle i ile będzie central po drodze, z tym że;
    >- nie ma tych central po drodze za dużo a dba o to inżynieria ruchu
    >oraz sterowanie ruchem

    no to dawalem przyklad - jak myslisz, ile tego bedzie bedzie miedzy
    Karpaczem a Jastarnia np.

    >- można też pola komutacyjne central tranzytowych
    >stworzyć/zaprogramować tak, żeby przeniesień szczelin w czasie nie
    >było,

    IMO nie mozna, bo to sie zmienia.
    Mozna by za to jakis "staly wirtualny E1" zestawic z Wroclawia do
    Gdanska, zapewniajac minimalne opoznienia" i liczac, ze bedzie
    wykorzystany przynajmniej w 90%.
    Tylko czy warto, jesli normalnie bedzie pare ms opoznien ?

    >więc kilkanaście przeniesień w ruchu krajowym jest mało
    >prawdopodobne,

    Tu sie nie znam, ale podejrzewam, ze zanim sie z domu w miescie
    przebije do "centrali MM", to przynajmniej jedna tranzytowa zalicze, z
    Wroclawia do Gdanska to mi pasuja ze dwie po drodze, i w Gdansku tez
    ze dwie.
    To juz mam 8, i IMO latwo dobic do 11 :-)

    A w samej centrali bedzie tylko jedno takie opoznienie, czy do kilku,
    z uwagi na jej konstrukcje ?
    A moze jestem podlaczony do jakiegos "koncentratora wydzielonego" ?
    Choc teraz wszyscy maja internet, to i te koncentratory musialy sie
    powiekszyc :-)

    >To opóźnienie w polu komutacyjnym, to wcale nie jest przy okazji, to
    >jest zamierzony zabieg. W przypadku, który podałeś będzie to
    >1/8000*15 sekundy.

    A teraz wez pod uwage ze scalak mial tylko kilka takich liniii, wiec
    obslugiwal kilkudziesieciu abonentow, a w cetrali na 10 tys bedzie ich
    trzeba duzo polaczyc i rozmowa przez kilka takich scalakow moze
    przechodzic, zanim trafi na "linie zewnetrzna.

    J.