  • Data: 2012-12-03 19:36:42
    Temat: Re: Zaplatanie liny
    Od: o...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    Rozróżnia się 2 rodzaje zaplotów, tak jak już wspomniano krótkie i długie, i 2 metody
    zaplatania z zgrubieniem i bez. W zależności gdzie będzie lina używana, długość
    zaplotu zależy od obciążenia szycia, grubości liny i normy. Filmiki kolegi J.F.
    prawie dokładnie odzwierciedlają proces zaplatania liny, odmierzamy długość zaplotu,
    wycinamy rdzeń, który w zależności od rodzaju liny może być syntetyczny lub
    stalowy(rdzeń służy do smarowania liny) i przeplatamy. Skąd wiem? tata ma uprawnienia
    zaplatacza i nie raz mu w tym pomagałem:)