    From: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Zasilanie diody laserowej
    Date: Mon, 1 Jul 2019 11:08:38 +0200

    Am 01.07.2019 um 07:42 schrieb Atlantis:
    > Mam szybkie pytanie.
    > Jak to jest z zasilaniem tanich diod laserowych? Takich, jak na
    > poniższych aukcjach:
    > https://allegro.pl/oferta/7753438136
    > https://allegro.pl/oferta/7291715099
    > https://allegro.pl/oferta/7831124367
    > https://allegro.pl/oferta/8023331782
    >
    > Zastanawia mnie spory rozrzut - od 3 do 5V. Zawsze wydawało mi się, że
    > diody laserowe są dość wybredne pod względem zasilania i trzeba się dość
    > mocno trzymać zadanych parametrów, budując odpowiednie źródło prądowe.
    > Czy w tym module jest zamknięty jakiś maleńki układ scalony, który
> [...]
    Powinien być wbudowany regulator. Nagie diody laserowe mają trzy
    wyprowadzenia.
    Na Allegro są też diody z kolimatorem. Co prawda dużo droższe, ale są.
    Jak ci za drogo to poszukaj na Aliexpress, tam są. Najpierw spróbuj, czy
    ci się uda modulować moduł, bo to niekoniecznie proste, ze względu na
    stabilizację w module. Są diody z wejściem modulacyjnym, te byłyby
    lepsze. Albo diody bez stabilizacji, wtedy robisz układ stabilizacyjny
    na piechotę i możesz dodać wejście modulacyjne. Najlepiej PWM lub PDM
    się sprawdza. Do pierwszych testów kolimator nie potrzebny. Zrób
    transmisję na 5-10m, reszta na później.

    Waldek