eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaZjawisko Leidenfrosta jako napęd › Re: Zjawisko Leidenfrosta jako napęd
  • Data: 2018-04-11 04:51:07
    Temat: Re: Zjawisko Leidenfrosta jako napęd
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 2018-04-10, Konrad Anikiel <a...@g...com> wrote:
    > W dniu środa, 11 kwietnia 2018 07:12:00 UTC+9 użytkownik Marcin Debowski napisał:
    >> On 2018-04-10, Konrad Anikiel <a...@g...com> wrote:
    >> > W dniu wtorek, 10 kwietnia 2018 22:30:41 UTC+9 użytkownik Marcin Debowski
    napisał:
    >> >> On 2018-04-10, Konrad Anikiel <a...@g...com> wrote:
    >> >> > W dniu wtorek, 10 kwietnia 2018 13:36:53 UTC+2 użytkownik WM napisał:
    >> >> >> Kropla porusza się pod górę na ząbkowanej bieżni:
    >> >> >> https://youtu.be/zzKgnNGqxMw
    >> >> >
    >> >> > Moja chora wyobraźnia widzi wymienniki ciepła z ujemnym spadkiem
    >> >> > ciśnienia, albo tani napęd pojazdów na/podwodnych. Jakoś nie mówi się
    >> >>
    >> >> Wymienniki ciepła z Leidenfrostem to chyba nie, bo będzie bariera
    >> >> gazowa, która pewnie znacząco obniży przewodnictwo/wymianę.
    >> >
    >> > Kotły parowe, albo wytwornice pary z ciepła odpadowego czy takie do
    >> > atomówek. Musiałyby być większe, żeby skompensować niższy HTC, ale
    >> > zysk jest na niższym parasitic power, plus zabezpieczenie przed
    >> > skutkami zaniku zasilania. Im więcej reaktor daje ciepła tym bardziej
    >> > wymiennik je odbiera.
    >>
    >> Ale w urządzenia odparowujących dąży się do tego, aby ciecz zwilżała
    >> powierzchnię, a nie się od niej separowała.
    >
    > No więc wyobraź sobie przez chwilę że to tylko przesąd i czasem warto
    > się zastanowić nad korzyściami z porzucenia takich przesądów. Ja w
    > niektórych konstrukcjach świadomie unikam zbyt intensywnego zwilżania
    > w parownikach. Może nie są to najczęściej na świecie spotykane
    > wymienniki ciepła, ale czasem tak jest lepiej ze względu na żywotność
    > urządzenia. Bo korozja, bo zniszczenie od TMF/HCF, bo stabilność/LCF,
    > bo silniejsza interakcja z pełzaniem itd.

    Ale jakie to przesądy? To są fakty co zresztą sam przyznajesz. To jest
    powszechna praktyka i wynika ona z tego co wczesniej napisałem. Nie
    teoretyzuję. Też mam tu kupę własnych doświadczeń i nie są one
    bynajmniej akademickie. A jeśli chcesz powiedzieć, że do pewnych
    specyficznych zastowowań się ten efect może przydac, to jasne, pełna
    zgoda, ale nie w standardowych odparowaczach czy wymiennikach ciepła.

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: