  • Data: 2018-04-11 08:56:40
    Temat: Re: Zjawisko Leidenfrosta jako napęd
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 11 kwietnia 2018 11:51:08 UTC+9 użytkownik Marcin Debowski napisał:

    > Ale jakie to przesądy? To są fakty co zresztą sam przyznajesz. To jest
    > powszechna praktyka i wynika ona z tego co wczesniej napisałem. Nie
    > teoretyzuję. Też mam tu kupę własnych doświadczeń i nie są one
    > bynajmniej akademickie. A jeśli chcesz powiedzieć, że do pewnych
    > specyficznych zastowowań się ten efect może przydac, to jasne, pełna
    > zgoda, ale nie w standardowych odparowaczach czy wymiennikach ciepła.

    Wszystko zależy co dla kogo jest standardowe. Instalacje wydzielania kolejnych
    frakcji przez kolejne etapy destylacji spotyka się powszechnie w przemyśle. Na
    przykład do oczyszczania gazu ziemnego ze wszystkiego co nie jest metanem. Na typowej
    platformie wydobywczej albo FPSO nie da się zasilać każdego compression coolera jego
    własną wodą chłodzącą. Masz kilka (4 albo 5) obwodów tej wody, do każdego jest
    podłączonych ileś tam różnych urządzeń od siebie niezależnych, ze swoimi zaworami
    regulacyjnymi. Fluktuacje parametrów ich pracy powodują że taki wymiennik dostaje
    wodę o zmiennym ciśnieniu. A jak ciśnienie wody chłodzącej spadnie poniżej wrzenia,
    to taki wymiennik zaczyna bardzo intensywnie kawitować i jego życie zanim zmęczenie
    go rozwali liczy się w miesiącach, nie w dziesiątkach lat. Stosuje się w nich różne
    sztuczki, żeby lokalne wrzenie nie obniżało nagle temperatury metalu, znaczy żeby
    uniknąć szybkich i nierównomiernie rozłożonych fluktuacji w naprężeniach cieplnych.
    Pisałem że taki wymiennik może wyjść większy skutkiem obniżoego HTC. I ja widzę tu
    potencjał dla omawianego zjawiska. A Ty mi piszesz że nie, bo tak się nie robi. A ja
    właśie żyję z takich rzeczy których się nie robi, ale może się robić jak ktoś zapłaci
    :-)