  • 51. Data: 2018-12-16 15:00:12
    Temat: Re: Zmiana auta - pytanie do mechaników
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 12 grudnia 2018 23:12:29 UTC+1 użytkownik Marek S napisał:

    > Ale skoro już zbaczasz z dygresji na interesujący mnie wątek, to zapodaj
    > może tańsze auto typu sedan (choć się nie upieram), max 4 lata z
    > silnikiem ok 400KM, które będzie wewnątrz ciche, stabilne w zakrętach,
    > komfortowe

    Tak z ciekawości:
    Po co Tobie auto 400KM do jazdy po Trójmieście?

  • 52. Data: 2018-12-16 16:52:49
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-12-16 o 15:00, Kris pisze:

    > Tak z ciekawości:
    > Po co Tobie auto 400KM do jazdy po Trójmieście?

    Nie tylko po 3-mieście. Odpowiedzi udzieliłem w wątku otwierającym:

    "Lubię ciche i mocne maszyny"

    Wbrew pozorom nie jest to jakoś strasznie dużo. Zdziwiłbyś się jak łatwo
    w codziennej jeździe jest wykorzystać taką moc w 100%. Dla mnie będzie
    to optimum bo obecne 270KM to czasem trochę mało.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 53. Data: 2018-12-16 17:00:33
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-12-16 o 08:56, Budzik pisze:

    > Ale w sumie nie napisałes do czego ci to auto.
    > Scigasz sie na Monzy czy tylko na pobliskich polskich torach? ;-P

    Ależ napisałem w wątku otwierającym:

    "Lubię ciche i mocne maszyny"

    A co do mocy: z pewnością nie używam jej dla osiągnięcia prędkości
    maksymalnej lecz do osiągnięcia randomowej prędkości w miarę szybko.
    Obecne 270KM wykorzystuję codziennie krótkimi chwilami i nie jest to
    jakiś powalający efekt przy dużej masie auta. Gdybym chciał się ścigać,
    to brałbym jakiegoś małego, lekkiego wypierdka z dużym silnikiem typu
    Subaru etc.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 55. Data: 2018-12-16 17:44:12
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marek S p...@s...com ...

    > Zdziwiłbyś się jak łatwo
    > w codziennej jeździe jest wykorzystać taką moc w 100%. Dla mnie będzie
    > to optimum bo obecne 270KM to czasem trochę mało.

    :)))
    Jak juz kiedys mowiłem - Marek to jest jednak jajcarz :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jaki jest szczyt odwagi???

  • 54. Data: 2018-12-16 17:44:12
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marek S p...@s...com ...

> [...]
    > jakiś powalający efekt przy dużej masie auta. Gdybym chciał się
    > ścigać, to brałbym jakiegoś małego, lekkiego wypierdka z dużym

    Obawiam się ze nie wyczułes ironii...
    Ale zeby było na powaznie - podczas jazdy po miescie najwazniejsza jest
    płynnosc ruchu. nic tak bardzo nie przeszkadza jak ludzie scigajacy sie
    od swiateł do swiateł tylko po to zeby na tych swiatłach stanac zamiast
    płynnie przejechać. Wtedy siła rzeczy inni tez zaczynaja przyspieszac,
    ruch staje sie szarpany i jezdzi sie duzo gorzej. Nie bez przyczyny wiele
    badan pokazuje ze najpłynniejszy ruch jest przy stosunkowo niewielkich
    predkosciach.

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 56. Data: 2018-12-16 19:14:02
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 16 grudnia 2018 17:44:14 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:
> [...]
    > ruch staje sie szarpany i jezdzi sie duzo gorzej. Nie bez przyczyny wiele
    > badan pokazuje ze najpłynniejszy ruch jest przy stosunkowo niewielkich

    Kika razy już Markowi pisałem że te kilka minut dziennie to on traci właśnie przez
    taki zapierdalaczy, światłami poganiaczy jak on
    W końcu to musi do Niego dotrzeć i zacznie normalnie z dróg korzystać żeby
    odgrzewanego obiadu nie żreć. Bo żona się w końcu wkurzy że razem obiadu zjeść nie
    mogą.
    A 400KM w Trójmieście nic nie pomogą oprócz podłechtania własnego ego.

  • 57. Data: 2018-12-16 21:50:31
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia 16 Dec 2018 16:44:12 GMT, Budzik napisał(a):

    > :)))
    > Jak juz kiedys mowiłem - Marek to jest jednak jajcarz :)

    Czy to nie jest czasem nowe wcielenie FilipaKK? Doroślał, przesiadł się w
    marzeniach z BMW na Merca, a teraz siedzi na bezrobociu i z nudów robi za
    gwiazdę grupy dla zgredów :)

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 58. Data: 2018-12-16 22:15:31
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 16 grudnia 2018 10:00:37 UTC-6 użytkownik Marek S napisał:

> [...]
    > jakiś powalający efekt przy dużej masie auta. Gdybym chciał się ścigać,
    > to brałbym jakiegoś małego, lekkiego wypierdka z dużym silnikiem typu

    W takim wypadku to bym patrzyl w kierunku lexusow albo audi.
    One sa dobrej jakosci, maja osiagi i nieco luksusu.
    Nie sadze zebys znalazl cos sensownego poza tym segmentem.
    Standardowo te 250KM to juz w konsumanckich autach sufit. Powyzej zaczynaja sie auta
    z segmentu w rodzaju ST.

    A na powaznie to sadze ze Twoje wymagania sa nierealne.
    400KM oznacza spore moce i spore obciazenia. A co za tym idzie kosztowne naprawy.

    gdybys napisal ze chcesz mocne i ten zapas zuzyc na trwalosc nie pilujac auta to bym
    rozumial. Ale ty chcesz auto pilowac wiec licz sie z kosztami.

    I pamietaj, jak kupisz malo popularne mocne auto to ono bedzie juz zpilowane, nie
    przychodz potem pytac czemu umarlo i czemu te turbiny, dwumasy, sprzegla, pompy czy
    zawieszenia takie kiepskie teraz robia.
    Kupisz takie jak w wymaganiach to jak nie bedzie nowe to bedzie pilowane. Czekaja cie
    naprawy i koszty.
    Kupisz nowe to juz sie tu nie pojawisz bo cie z powodu rat na internet nie bedzie
    stac :)

    Ja bym kupil lexusa. To imho najsensowniejszy kompromis. I mysle ze smutny nie
    bedziesz. Ale z kosztami trzeba sie liczyc jak kupisz pilowanego. Choc w tym
    przypadku szansa na to jest nieco mniejsza.

  • 59. Data: 2018-12-16 23:05:05
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2018-12-16 15:00, Kris wrote:
    [...]
    > Tak z ciekawości:
    > Po co Tobie auto 400KM do jazdy po Trójmieście?
    No wiesz, w tym roku wywiozłem 8 przyczep gruzu, pewnie tak z 900 kilo
    każda (gruz + przyczepka) i 75 KM mojego bolida to było jednak za mało -
    lekkie wzniesienie i już trzeba było piłować na dwójce. Może Marek
    planuje jakąś rozbiórkę i też gruz będzie wywozić? :-)

  • 60. Data: 2018-12-18 00:04:24
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-12-16 o 17:44, Budzik pisze:
    > Użytkownik Marek S p...@s...com ...

    > :)))
    > Jak juz kiedys mowiłem - Marek to jest jednak jajcarz :)

    Owszem. Nie zaprzeczam :-)

    Jednakże w tym przypadku nie bardzo łapię o czym piszesz. Gaz do dechy
    wciskam każdego dnia np. próbują na rozbiegówkach obwodnicy wyrównać
    prędkości i móc włączyć się płynnie, by wyprzedzić jakiegoś zawalidrogę
    na krótkim odcinku albo by na skrzyżowaniu skręcając w prawo na zielonej
    strzałce móc wcisnąć się między auta bez wymuszania hamowania na nich.
    Na autostradzie gdy ruszam spod bramek to też tak czynię bo lubię. Czy
    coś w tym jest niewłaściwego? Mam narzędzie, to korzystam z niego i daje
    mi to wymierne korzyści. Przy mocniejszym aucie będzie ciekawiej.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek